Vad lyssnar ni på för musik? (2022)

Nu tar vi helg!

Prefab Sprout – ”Looking for Atlantis”

2 gillningar

Jonathan Richman – ”I Was Dancing in the Lesbian Bar”

:man_dancing:

1 gillning

The Magnetic Fields – ”Andrew in Drag” (Live)


Dermot Kennedy : väntar på att någon granne ska banka på dörren för att volymen är för hög och jag får skämmas lite för att jag är själv hemma, någorlunda drucken och bankar på musik som att de vore hemmafest :stuck_out_tongue_closed_eyes:
(Om man ändå bodde i hus…)

1 gillning

Älskar att dra mig tillbaka på kvällarna och skanka loss till lite musik!

Just nu “Reload” med Luciano & Louie Culture. :fire::fire:

bild

11 gillningar

The Dells – ”Wear It On Our Face”

:headphones:

3 gillningar

Of Montreal – ”The Past is a Grotesque Animal” (Live @ A38 Vibes 2017)

Läser du och lyssnar på musik samtidigt? Den roliga taken är ju att du skrev att du skulle koncentrera dig på skönlitteratur…:sunglasses:. Den seriösa taken är seriös. Kan du njuta av musik när du läser? För egen del gillar jag att ha musik på när jag läser, men det spelar inte så stor roll vad det är, sinnet uppfattar bara ljud, inte specifik låt.

1 gillning

Nej, när jag läser är det total tystnad som gäller. Kan möjligtvis fungera med Goldbergvariationerna eller en radio på låg volym.

1 gillning

Tänkte det. Litar inte på folk som säger att de aktivt lyssnar på musik när de läser…:sunglasses::grin:. När jag var riktigt ung(nyss​:sunglasses:) hade jag en mentor som var en extrem jazzfantast. Han var allergisk till att ha musik i bakgrunden överhuvudtaget. Musik ska man lyssna på, inte ha som en ljudvägg sa han. Vill man ha ljud på i bakgrunden får man välja pratradio fortsatte han. När jag invände att även pratradio har ett värde och inte ska förvandlas till ljudvägg titta han på mig och sa, du är fortfarande ung…:sweat_smile:

3 gillningar

När jag var ung så hade jag alltid på musik i bakgrunden. Ofta samma skiva som gick på repeat hela tiden. Det gör att jag när jag hör på de skivorna idag så ser jag handlingen i böckerna när jag blundar.

2 gillningar

Ska inte säga samma här riktigt, men körde väldigt ofta In Flames - Clayman i bakgrunden när jag läste i yngre där, så blir alltid sugen på att läsa när jag hör något därifrån! Men kan inte riktigt minnas vilka böcker det var! :grinning:

1 gillning

Prefab Sprout – ”The Best Jewel Thief in the World”

Ned Doheny – ”Get It Up For Love”

Arthur Russel – ”That’s Us/Wild Combination”

1 gillning

Nicolette Larson - ”Lotta Love”

Sandie Shaw – ”Nothing Less Than Brilliant”

@xms67 I kväll blev det inte många sidor lästa. :headphones:

1 gillning
2 gillningar

Michael McDonald – ”I Keep Forgettin’”