Vad lägger ni på elektronik i månaden?

Hej.

Hur mycket lägger ni på elektronik i månaden? Då syftar jag på allt från TV, dator, brödrost och tillbehör kopplat till elektronik.

Själv har vi ett snitt på 2100 i månaden senaste 17 månaderna.

Nyfiken om det är mycket eller lite. :smiley:

Jag räknar inte med kostnader för abbonemang etc.

Vi är 2 vuxna och ett barn. Båda jobbar med normal lön. För att ge lite perspektiv

Frågan är om jag ens vågar börja räkna på det, TV, dator och sådant var rätt länge sedan jag köpte men smarta hemmet har helt klart bränt hål i plånboken.

1 gillning

Detta året har varit dyrt hittills, är uppe i ca 8000 kr per månad för närvarande. Får tagga ner lite resten av året… :wink:

Räknas köp till elektronik via iTunes? Då är det ännu mycket mer :slight_smile:

1 gillning

Personligen , en mobil iPad o lurar , varje år … sen köper ja oxå till rest familj om de behövs något

Du har inte hoppat på smarta hemmet ännu?

Jag vill inte veta…

EDIT: Tillräckligt för att butikschefen på Virgin Megastore ringer mig varjegång det kommer in något som han tror jag är intresserad av.

1 gillning

Började me Alexa o hue sent 2016 , sen sluta ja lika kvickt - då rest familj inte hängde på … lägga tusentals me stålar på lampor , va inte populärt :joy:

Första regeln är att aldrig prata om vad elektronik kostar med frugan! Haha

7 gillningar

Helt korrekt. Icke kompatibelt samtalsämne.

1 gillning

Haha nä de sant :joy:

1 gillning

Har inte en elektronikpost i budgeten. Men bara köpet av iPhone Xs blir ju ca 1000:-/mån utslaget på ett år. Sen blir det liksom många andra här en massa smarta-hemprodukter. Sen säljer jag av det gamla med så utslaget skulle jag kanske säga 2000:-/mån på ett år.

1 gillning

Har du mobilen i ett el 2 år , har man den i 2 så blir de ju ”bara” 500kr mån :joy::man_shrugging:t2:

Jadu, om det tvistar di lärde :smiley: Får se hur intressant årets iPhone blir. Som det känns nu så kommer Xs:n att hålla minst 2år. Samtidigt så brukar alltid ett stort ha-begär smyga sig på vid Apples event :wink:

2 gillningar

Jag brukar hålla en lång föreläsning om skillnaden i pris och värde när den diskussionen kommer upp. Min fru har slutat fråga :grinning:

Edit:
Som svar på frågan om summa varierar det kraftigt i takt med att tekniken hemma behöver bytas ut. Köpte TV och en Beam för några månader sedan men varit ganska lugnt sedan dess. Klurar på det smarta hemmet nu och vilken väg jag ska ta och då kommer det väl att skena iväg lite. Dock lite mer genomtänkt med mina inköp än när jag var yngre.

Så jag antar att jag är lite av en periodare :slight_smile:

2 gillningar

Vill inte veta… Men med tanke på att bara mobilen är 500 i månaden så blir det nog uppåt 1500 i snitt. Men samtidigt kändes den siffran låg…

Det senaste året har varit lite mycket men tanken är ju att vara nöjd i nåt år nu men saker lär väl gå sönder bara för det.
iPad Pro förra våren, två iPad mini 3 till tjejens ungar (begagnat dock), MacBook Pro 13" touchbar -18 (den med åtgärder i apples MBP-fiasko) i november, AirPods i jul, iPhone XR för en månad sen och slutligen iPad 9.7" till damen.
Har sålt en gaming-pc till underpris och en MacBook Pro -12 däremellan med.
Inget smarta hem än men det börjar klia i fingrarna. :slight_smile:

Just det ja.
En Apple Watch S4 i höstas med :sweat_smile:

Kul med många svar. Svårt att dra en slutsats utifrån svaren om mitt snitt är högt eller lågt. Men känslan säger iaf under snittet. Annat var det när man var singel och ung. :grin:

Haha ja, då gick hela lönen åt till teknikprylar :smiley:

2 gillningar

The first rule of home automation… never talk about costs.

4 gillningar

Jag har ingen aning men har blivit betydligt mindre de senare åren.