Vad kostar alla era streaming- & molnabonnemang?

Lite synd att det ska vara så svårt att betala för sig ibland. Tyvärr gjorde det så jag började leta alternativ på en YT-klient och kom över FreeTube på så vis.

Nu bara älskar jag FreeTube och kan följa kanaler, fixa spellistor och gömma sådant jag inte vill se som t.ex rekommenderade videor och annat Google tycker jag ska ha. Jag vill ha dom jag följer, inget annat!

Hamnade på denna sida av misstag och slutade med att jag nu också införskaffat YT-premium och SkyShowtime :smile:

Så sammanlagt per månad:
Netflix 129 kr
HBO Max 44.50 kr
SkyShowtime 37.50 kr
YT-premium 29 kr
Spotify 189 kr
Disneyplus 89 kr
Omni 100 kr
Aftonbladet plus 119 kr
Google storage 29 kr
Icloud 29 kr
Microsoft 365 119 kr
Ljud och bild 37.50 kr
Amazon Prime 59 kr
Apple Tv 59 kr
Telia Lagom 299 kr
= 1370 kr

4 gillningar

Ajdå :grin: Välkommen till forumat i alla fall!

2 gillningar

Det blir dyrt sa räven om rönnbären!

Mycket enkelt att summera i mitt fall

Räknar vi in bredband och mobilen så ser det ut såhär:

Bredband via fiber 100 mbit/s från Bahnhof 379 kr per månad. (Byte på gång till Comviq för 329 kr per månad vilket också var på tok för dyrt tyckte jag men det bästa jag kunde hitta)

Mobilen 225 kr per månad. (Också det från Comviq)

Summa: 604 kr per månad tills bytet till bredband från Comviq sker.

Räknar vi inte in mobilen och bredbandet så är summan för abonemangstjänster 0 kr/månad om vi nu inta ska räkna in den statliga TV-licensen. (Frugan pröjsar 9 spänn i månaden för utökad lagring på Icloud men det är hennes påhitt så det räknar jag inte med här)

För egen del är abonnemang helt onödigt då utbudet på SVT1, SVT2, UR, SVT Barn samt TV4 räcker för mig och ungarna (frugan är av en annan åsikt men ’snyltar’ på en väns Netflix konto med dennes godkännande).
Gällande musik och böcker så är jag fortfarande av den förlegade åsikten att jag hellre vill äga min egna kopia (musiken rippar jag sedan och lägger in på telefonen)
Böcker föredrar jag att läsa själv helt enkelt framför att få dem upplästa. Skulle jag mot förmodan inte vilja köpa en bok (oftast köper jag dem i pocketutgåva) så har jag lånat den på biblioteket eller av en vän med samma boksmak som mig. (har väl hänt en eller två gånger bara att jag lånat på biblioteket om man räknar bort kurslitteratur men ändå… :smile:)

Min syn på abonnemang är att var och en väljer att abonnera på den hen själv vill men personligen har jag som princip att ha så få
abonnemang som det bara går.

Jag vet! Jag är en konstig typ! :wink::smile: Men sån är jag… :joy:

1 gillning

Update 2023.

Spotify Premium Duo - 53kr.
Xbox game pass ultimate - 125kr.
Plex pass - 41kr.
Bredband 1000/1000 - 252kr.
Mobil med 25gb data - 125kr.
iCloud 200gb - 31kr.
Netflix Premium Ultra HD - 132kr.

Totalt: 759kr.

Funderar på att skippa Xbox eftersom jag aldrig spelar. Netflix skulle kunna få ryka för mig också, men frugan vill ha kvar det.
Lockar mer att uppgradera till ny NAS och låta Plex sköta allt. Har typ 15 användare som kör dagligen och får inte lite donationer på det. :pirate_flag: :parrot:

2 gillningar

Var kommer det priset från? Verkar kosta 149kr/mån på Spotify sida?

Jag bor i Thailand och priserna är inte samma här.
Så prova VPN och kör Thailand och prova om det fungerar. :slight_smile:

1Password: 59,88 $/år
Apple One: 249 kr/mån
Backblaze: 70 $/år
Bahnhof: 459 kr/mån
C More: 199 kr/mån
HBO Max: 44,50 kr/mån
HEY: 10 $/mån
Discovery+: 89 kr/mån
Disney+: 89 kr/mån
Netflix: 179 kr/mån
Nintendo Switch Online: 599 kr/år
Prime Video: 59 kr/mån
SkyShowtime: 39,50 kr/mån
Telenor: 935 kr/mån
Viaplay: 149 kr/månad

Utöver det lite småkostnader för diverse appar, Patreon och liknande.

4 gillningar

Den måste ändå svida?:joy:

1 gillning

Oh jävlar, du måste ha vunnit tråden nu. (eller förlorat kanske) :stuck_out_tongue:

1 gillning

Är ju familjeabonnemang med avbetalning kvar på en mobil till i höst någon gång.

3 gillningar

HBO max: 44,50 kr/månad
Apple music familj: 189 kr/månad
Icloud 2Tb: 89kr/månad
Bredband 250/250 Telenor: 329kr/månad
1password: 44 dollars/år

Det var värst första månaden när han inte kunde ringa med den.:joy::joy::joy:

4 gillningar

Cirkus 2750 kr per månad totalt. Svettigt :blush:

Bara Com Hem kostade runt 1500 kr i månaden när jag hade bredband och alla tv-kanaler hos dem. Tycker fortfarande att streaming är billigt. Skulle kunna tänka mig att säga upp Netflix men de andra i familjen håller inte med.

2 gillningar

Så länge man använder och uppskattar tjänsterna så är det för mig inga problem att betala. Bra tjänster kostar pengar helt enkelt.:+1:t3:

3 gillningar

Ja, och jag äger ingen bil, vilket är en stor kostnad för många andra.

5 gillningar

Nu lugnar vi ner oss lite tack. :joy::joy:

2 gillningar

Jag streamar min bil.

1 gillning