Vad kostar alla era streaming- & molnabonnemang?

Det blir mycket abonnemangstjänster nu för tiden och jag har börjat fundera på hur mycket vissa tjänster används kontra vad jag betalar. Här följer en sammanställning i prioritersordning som jag inte kan vara utan.

  1. Spotify Familj, 120 kr - lifesaver i alla sammanhang. (delad kostnad)
  2. Netflix Familj, 60 kr (delad kostnad).
  3. Google One 2 GB TB, - 89,25 kr - Extra utrymme som delas på hela familjen för Google Foto & Google Drive mm.
  4. iCloud 2 TB, 89 kr - För alla gamla foton när körde iPhone men också för resten av familjens lagring.
  5. Amazon Prime, 59 kr - För The Expansion, American Gods och så, just nu används det sällan men är för billigt för att säga upp.
  6. ViaPlay, 129 kr - Har blivit allt mindre tittande men då och då kommer det någon serie. Denna är ständigt hotad av uppsägning men delas med den utökade familj så den får bli kvar men de bör inte höja den.
  7. Disney+, 49 kr
  8. Ring multicam-abonnemang, 107 kr - För att kunna se historisk på övervakningskamerorna.
  9. Bonnier +Allt, 199 kr (Sydsvenskan och DN primärt)
  10. HBO Max, 44,50 kr
  11. SkyShowtime 39,50 kr
  12. Xbox Gamepass Family, 120 kr Jag och sonen som delar med 5 andrfa.
  13. Playstation Plus Extra, 86,25 kr Mellanabonnemanget hos Playstation.

Totalt 1191,5 kr / månad.

Vad har ni för abonnemang och hur ser ni på det?

Edit: 30 oktober 2021 - bort med Stadia Pro, Apple Arcade, C More och Com Hem kabel tv. Dit med HBO Max

Edit: 8 mars 2022 - Bort med World of Warcraft. In med Paramount+.

Edit: 4 mars 2023 – Bonnier har lanserat +Allt som ger både Sydsvenskan och DN (Samt Expressen Premium och 42 andra lokaltidningar. Så jag ersätter de båda förstnämnda med det). Paramount+ har lagts ner och SkyShowtime-ersätter vilket är mkt billigare då jag hoppade på deras halva priset for live-kampanj. Amazons 29 kronors-abonnemang är nu borta tillförmån för Amazon Prime på 59 kr i månaden. Xbox Gamepass Family (för två) och Playstation Plus är tillagt också.

Netflix: 109:-
Amazon prime: 29:-
ICloud 2TB: 89:-
Apple music: 149:- (Family)
Apple Arcade: 59:-
Telenor TV (Stor med C more Premium och HBO): 399:- (Delat med föräldrarna så betalar hälften)
Plex: 49:-

Sade upp kabel-tv igår faktiskt. Jag har inte tittat på ’vanlig’ tv på flera år. Dumt att betala 238kr månaden för inget man utnyttjar.

Vi har inte så många.

  1. Cmore Premium paket 499kr/mån (Inkluderar CmorePlay, ViaPlay, TeliaPlay+) - Så jag kan se sport och sambon kan titta på skäms-tv.
  2. 50Gb iCloud 9kr/mån - Behöver man förklara?
  3. Plex 49kr/mån - Hantera mitt filmbibliotek.
  4. Infuse 10kr/mån - Spela upp 4K material från Plex.
  5. Apple Music 99kr/mån - För lite ljuv dunka dunka på jobbet.
  6. Patreon, flera ställen 300kr/mån - Teknikveckan/99mac behöver också äta?
  7. TapatalkVIP 12kr/mån - Tydligen måste man betala för att bifoga bilder i fullstorlek på vissa forum.
  8. SongShift 59kr/mån (Spellistor till AppleMusic) - För att Spotify är bäst på att kurera spellistor.

Skulle kunna klara mig utan 4,7 & 8 dock.

Blev visst fler än jag tänkte mig… :thinking:

1 gillning

Ah, Plex glömde jag i min lista.
Intressant vad upplevelserna är olika av tjänster. En av anledningarna till att jag bytte till Apple Music var att Spotify var så dålig på kurerade playlists. :slight_smile:

1 gillning

iCloud 2 TB - 89 kr
Dropbox 2 TB - 105 kr
ViaPlay - 109 kr
Disney+ - 49 kr
Netflix - 109 kr
AppleTV+ - 59 kr
Cmore - 139 kr
Apple Music - 149 kr (Familj)
Plex - 0 kr (Lifetime plan)

Totalt: Drygt 800 pix i månaden…

1 gillning

Ge fan i att säga upp nummer 6!

1 gillning

Ja det här är en punkt jag väldigt ofta tänker på. Om man verkligen använder allt som man betalar på varje månad.

Spotify 169
Apple Music 99
Icloud 89
Dplay 79
Cmore 89
Netflix 159
Plex 50
Lightroom 120
Google 19
Plex 50

Fasiken över 800 spänn

Inte säga upp ATV+ ? Varför? Den ligger närmast skräpkorgen…

Apple Music 99:-
Spotify 169:-
Netflix 159:-
TV+ - Köpte ett helt år så får se…
Disney+ - Köpte ett helt år…
Amazon 29:-
YouTube Premium 179:-
iCloud 89:-
Storytel 169:-
Upgrade 50:-
Connected 50:-
Six Colors 50:-
Patreon 200:-
Dithering 50:-
9to5mac 20:-
Har Telia+ med HBO men det betalar svärfar.

Även Overcast, Buy me a Pie, Carrot Weather, Airmail, 1Blocker och Back Blaze som betalas en gång om året.

Blir en del men hemma hos oss utnyttjas alla tjänster så inget vi funderar över att säga upp. :+1:t3:

Google 19:- Vad är det för något?

Försöker hålla nere månadskostnader då det lätt byggs på och man reflekterar inte så ofta över det. Men så här ser det ut i nuläget, Spotify ryker snart då jag sällan lyssnar på det. YouTube Premium kan nog komma in i stället då jag tittar mycket på YouTube och är så trött på reklamen.

Netflix: 109 kr
Spotify: 99 kr
Viaplay: 109 kr
Storytel: 169 kr

Totalt: 500 kr

1 gillning

Går det inte att se Aktuellt live i stvtplay appen?

Var till Esse, snyltar på hans :wink:

Du får lära dig att använda Svara-knappen på rätt inlägg :slight_smile:

1 gillning

Spotify duo, 139
HBO Nordic, 109
iCloud 2TB, 89 kr
Viaplay sport , 199/2 (delar med en polare)
AppleTV+, gratis (kommer ej förlänga)

Summa 437 kr.

100gb lagring

1 gillning

Wow! Inte Netflix…Lite ovanligt.

Svarade ju inte på nått inlägg :wink: Skyller på iOS 14m2

1 gillning

Säg upp en Plex så sparar du 50:- :wink:

2 gillningar