Vad kör ni för FTP-program?

Har kört FlashFXP5 sen lång tid tillbaks. Detta slutade utvecklas för längesedan men finns fortfarande för nerladdning. Jag tycker det är enkelt och bra, har mina filer hos one.com men gillar inte deras file manager. Ser nu att mitt program inte visar filer som är uppladdade sedan 2019 och framåt. De finns där men visas inte vilket är lite knepigt om man vill ta bort något. Så antingen om någon vet hur jag får dessa synliga eller har ett bra program att rekommendera.

Få gångerna jag behöver använda FTP så är det alltid Filezilla som gäller.

Laddade hem det men det kom upp varningar om jag fortsatte så skulle mitt lösenord florera fritt över hela internet. Så jag gick inte vidare då jag inte är helt klar över vad jag håller på med. :joy::joy:

Det var inte så att den varnade för att ditt lösenord huserar fritt på internet via olika databasar?

Trust me. :slight_smile:

Ta ett screenshot.

2 gillningar

Detta kommer upp.

Skärmbild 2022-09-27 234119

Bara att köra på, du har inget annat alternativ då FTP-servern inte använder krypteringsprotokoll för autentisering. Så ingen skillnad mot ditt förra program, mer än att detta varnar för det.

Klicka i "Always allow..." så slipper du frågan. :slight_smile:

Du kan ju kolla med one.com om man har stöd för FTP över TLS (eller annan kryptering) för framtiden.

Testade och fick kritiskt fel. Får fortsätta imorgon.

Du ska enligt deras sida kunna använda SFTP, det är säkrare. Filezilla används som exempel där också.

Kom in nu men får samma resultat med att allt uppladdat efter 2019 finns inte med i listan. Kan det vara så att one.com har ändrat på något i servern som skapar detta? Filerna finns i file manager hos one.com och de finns på servern men visas inte varken i FlashFXP eller FileZilla.

Har du väldigt många filer, över 9999 i en folder?

Ändrade till SFTP inloggning och vips så funkade det i FlashFXP direkt.

Tackar och bugar, nu sover vi gott igen. :joy::joy::joy:

3 gillningar