Vad köpte ni senast?

Mina 2 senaste köp:

En ny router + en USB-pinne på 256GB. Riktigt snabbt! 420MB/s på läs och 380MB/s på skriv. Det är bra för en USB-pinne!

Väldigt bra pris för domdär routrarna. Dock ingen AP i, men har en UX som ska stå som AP. Blir lite över 3k för allt då.

Edit:

Snäppet roligare bilder!

Tyvärr är min mobilkamera inte den bästa! Några riktiga bilder i alla fall!

4 gillningar

Det är en sådan som @xms67 borde köpa.

2 gillningar

Jag vet inte vad han har för router. Men jag har läst om hans problem med lite allt möjligt dock!

Jag tror inte det finns någon bättre router för priset idag. Även om den inte har någon accesspoint inbyggd.

Tyst nu. Vi behöver ju inte inleda året med 3 veckor utan bredband för @xms67 :joy::joy:

1 gillning

Han har ju billig support i närheten. Jag tar betalt i vin.

1 gillning

Hade önskat att den haft ett par PoE-portar på den inbyggda switchen. Flyttade i höstas och det nya mediaskåpet är tyvärr supertrångt, så jag behövde byta ut USG+CloudKey+switch mot denna för att få plats. Nackdelen är att jag inte kan skicka vidare PoE till husets andra nätverksuttag som jag kopplat in i mediaskåpet. :slight_smile:

1 gillning

Just nu rullar det på och då låter jag det vara. Känna amatörmässigt att byta när det fungerar. Bättre att vänta tills allt brakar ihop och familjen ylar som hungriga vargar..:sunglasses::sweat_smile:

Fick precis hem hem Appel pencil kopia som grabben ska ha till sin iPad. Han är avis på syrran som har en riktig men är bara 4,5 år så försökte hitta nått lilvärdigt. Ska bli intressant att se hur den presterar :smile:

4 gillningar

En ny Trackball med USB-C.

9 gillningar

Säg att du är en gubbe utan att säga det :joy:

2 gillningar

Snart finns en mousetrapper där också! :sweat_smile:

Skrattat åt Z-folk på tuben som klagar på priserna på smör.
Inte lika kul att själv stå där vid kassan.

2 gillningar

Köpte ett citron träd, Thai basilika och Thai chili i dag.

Planterat om dom och kopplat upp mot HomeAssistant, så nu får jag en varning när det är dags att vattna igen.

Ska fixa om UX på sikt, men klurar på ett bevattningsystem först, borde vara rätt enkelt med några mikropumpar och esp32.

12 gillningar

Säg att du är en gammal tant utan att säga det. :joy::joy:

7 gillningar

Hahaha, tack för den! :rofl: :rofl:

2 gillningar

En ny "kontorsstol" fick det bli idag. De hade den inte i butik så får den om någon vecka.

4 gillningar

Vpn från Proton
som vid val av svenska serverar
fick man först varning när man besökt google
både sök och store gick ej besöka
duckduckgo slutade fungera
facebook ladda inte hela fb wall
utan fick fel på sidan
utan vpn gick allt bättre

Visst är det där från jysk?

Tips i så fall, registrera teknikveckan som företagskund där, då får du ett kort du kan visa upp i butiken så får du alltid 8% rabatt på allt. Gäller även redan rabatterade priser också.

Sen går det ju såklart bra att betala med kort i butiken så man kan handla grejerna privat om man vill.

Kanske inte så lönt bara för en stol, men ska man köa lite mer grejer blir det ju några kronor i alla fall.

Sådan jäkla skitgrej. Kostade ingenting men gör tiden att fixa pommes från 20 min till någon minut... Att jag inte köpt tidigare.

Insert Rolexjockes pappaskämt

8 gillningar

Har du någon länk?