Vad köpte ni senast? (2023)

En kamera och en rörelsesensor.

12 gillningar

En WD purple 6TB till servern hemma av en polare.

Så kommer ha 10TB nu.

Försöker läsa på om LVM i linux. Borde gått den vägen först, men missat det helt. Får se hur jag gör nu…. Går det att konvertera till LVM på ett enkelt sätt med befintliga hårddiskar/data?

7 gillningar

Ett set koniska borr då jag ska montera en tappkran i ett jäskärl.

11 gillningar

All in! :joy:

Sätt upp LVM med den nya, för över data från befintlig till nya. Sen kan du utöka LVM med din gamla disk.

1 gillning

TACK! :heart: Precis min tanke, men har inte hunnit lästa på om det så blev lite osäker! Då "borde" det gå rätt smärtfritt och all data är kvar. Måste bara läsa på lite så allting blir rätt. Portainer borde inte påverkas överhuvudtaget däremot alla länkar imellan olika containers.

Får bli ett helg projekt. 17 pers kollar på servern just nu så dom blir nog inte så glada om jag leker med hårddiskar :joy:

1 gillning

Hade bara skitiga på jobbet, kan ju vara bra att ha ett set fräscha hemma.

1 gillning

Gäller att stanna i tid då? :wink:
Har bara kört med stegborr, men de kan man ju tro är gjorda i guld utifrån priset! :thinking:

1 gillning

Går inte med stegborr då packningen är konisk.

3 gillningar

Nu börjar mässköpen trilla in.

6 gillningar

En ny cykel, är ett par år sen jag hade en överhuvudtaget.
Vill ni ha tips på aktiviteter som kan frambringa en mindre hjärnblödning så är att göra den lilla montering som behövdes, tillsammans med en treåring ett hett tips! :joy:

12 gillningar

Ser ju jättefint ut. Bara man visste vad det är för något..:sweat_smile:

1 gillning

Att skruva cykel ger ro för själen! Kanske inte den där damhojen men ändå :wink:

Vår treåring fick vara med och montera sin första mtb i våras, hon hann lära sig cykla kort därefter :smiley: Längtar efter när hon kan följa med pappa på en tur i skogen! :slight_smile:

1 gillning

Är det någon form av avdragare?

Tillbehör för att pressa ut hjullager i bultade nav?

Japp, till mitt hydraulverktyg för lager /bussningsbyten. Är till att dra ut hjulnavet ur hjullagret på plats med drivaxeln kvar.

3 gillningar

Smidiga grejor, pappa lånade något likvärdigt när vi bytte lager på vår ena bil :slight_smile:

1 gillning

Jag är lite verktygs junkie, klarar de flesta lager och bussningar på plats.

9 gillningar

En Tur och returresa Umeå - Stockholm.

2 gillningar

Is!:ice_cube::ice_cube::ice_cube:

Sjukt coolt ställe. Fick en liten rundvandring hur dom gör klaris.




16 gillningar