Vad köpte ni senast?

1 gillning

GaN är en ny halvledarteknik som gör att storleken bli mindre och leder ström bättre.
https://www.varta-ag.com/se/konsument/produkt-kategorier/portabel-energi/gan-technology

2 gillningar

Nya iPhones ska vad jag har förstått stödja USB-C Power Delivery 3.0 och PPS-laddning vilket innebär att telefonen pratar med laddaren och fritt kan justera spänningen mellan 3,3 V - 21 V i steg om 20 mV, och sedan justeras strömstyrkan så att laddaren lämna mellan 0,5 W och 28 W beroende på hur mycket effekt som finns att tillgå hos laddaren och hur mycket anslutna enheten kräver. Här går även optimerad laddning in och styr om man har det påslaget på telefonen för att spara batteriet.

Så ja, du kan använda en 30W laddare om den stödjer PD 3.0 (vilket jag tror alla Gan-laddare gör)

2 gillningar

En med dagens mått mätt en svag laddare från ÖB fabrikat Connect, de börjar bli lite svåra att få tag på:
USB-laddare | ÖoB.se (xn--ob-eka.se)

Utspänning 5V DC, 1A. Poängen med sån är att ladda mobilen långsamt under en längre tid.
Under natten exempelvis. Ska spara batteriet genom att en långsam laddning helt enkelt genererar mindre värme. Så om man har möjlighet att planera sin laddning så är det mer optimalt.

2 gillningar

Nästa steg är en smart plugg som slås av med hjälp av genvägar när telefonens batteri uppnått en viss nivå.

@Pdov hade rätt. En otroligt liten och effektiv laddare. 20 W.

1 gillning

Jag klickade hem en 15 Pro Max 256 i svart titan nu, bara hoppas vår leverantör förbeställt några de också :smiley:

4 gillningar

Jag var inte supernöjd med min. Diskar ni era i maskin?

Är så trött på stekpannor, hur dyra och fina jag än köper så börjar det jag steker fastna tills lut,
ofta efter bara ett år. Hur noga jag än gör rent dom så blir det så.

2 gillningar

Aldrig, diskar enbart stekpannor för hand, undantaget är en billig 28cm panna från IKEA, den åker in i diskmaskin då och då.

3 gillningar

Samma här. Men det har lätt till att jag ofta kör non-stick i diskmaskinen, men tycker inte försämringen är så stor. Har dessutom varit som en hök på familjen att inte köra dem för varmt. Men efter något år..:man_shrugging:

1 gillning

Har helt gett upp pannor med ”beläggning”. Ganska nöjd med en De buyer kolstål som börjar bli väl instekt efter 2 år.

4 gillningar

Jag får pudla, tydligen har vi någon riktig jävla snåldjåp som förhandlar våra avtal, så vi får bara byta kvartalet efter 2 år passerat....

Bra sugen på ringa upp en lokal konkurrent som bryr sig om personalens behov och inte enbart bryr sig om börsintroducering! :smiley:

1 gillning

Gjort. Gjorde ett sånt byte för några år sedan, lätt värt det.
Du går antagligen upp i lön med

1 gillning

Vi har en Satake 24(?), svinnöjd med den. Överäger en större.
Diskar enbart för hand.
Våra scanpan i rostfritt får dock gå i maskinen, ingen yta som kan slitas bort.

Nej. Alltid för hand. Står att den skall gå att diska i maskin men skeptisk till att det är bra i längden.
Men det är ju lite så med dessa typ av stekpannor, kör man dom på för hög värme förstörs beläggningen till slut. Vilket alla i familjen in gör.:face_with_raised_eyebrow:
Men priset på Satake är helt okej så håller den 2-3 år får man vara nöjd. Scanpan kostar ju tredubbelt.

Apple trollar mig och skickar skal men ingen telefon, vad ska man med detta till utan en lur att använda det på? :joy:

2 gillningar

Kör i huvudsak outslitliga gjutjärnspannor och bara non-stick på "besvärligare" mat. Tröttsamt när pannorna tar slut efter några år.

6 gillningar

Blev tvungen att köpa en ny ljusramp (armatur) till akvariet. Hade lysrör i den gamla och nu när det ena av två lysrör slutade fungera så gick det inte att köpa lysrör som reservdel längre utan det blev till att köpa allt nytt. :euro: :bulb:

Nu blev det LED och glada fiskar :tropical_fish: :grinning:

10 gillningar