Vad köpte ni senast? (2021)

Jag tar gärna del av marknadsföringen så skall jag se om det är dem eller dig det är fel på :smiley:

Belkin har nån laddare som är certifierad och laddar i 15 W.

1 gillning

Qi 1.2 från 2015 stöder 15W, Qi 1.2.3 från 2017 upp till 30W.
På Apples enheter som har stöd för 15W krävs MFi-certifiering (specifikt Made for MagSafe) på laddaren.

1 gillning

Två par pyjamasbyxor i ren bomull.

Med marknadsföring syftade jag främst på deras produktsida som jag skrev om i ett tidigare inlägg, där man skyltar med 15W-laddning och “särskilt skapad för iPhone 12 eller senare”. Först i den lite dolda avdelningen kundfrågor nämns 7,5W-begränsningen lite luddigt och att det bara är Android-telefoner som kan laddas med 15W. De skriver ju själva att Android-telefoner inte är kompatibla med hållaren, så varför skylta med hur snabbt dessa kan laddas?

Helt uppenbart att man försöker lura kunderna att tro att den kan ladda iPhone trådlöst med 15W, precis som Apple-certifierade MagSafe-laddare. Om det nu är så att man inte försöker luras är man bara sämst på kommunikation.

Eller är det mig det är fel på? :slight_smile:

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: iPad mini (2021)

Hehe nej den sidan är otroligt rörig - till och med jag har missuppfattat två gånger nu - den har ju ingen USB-C-utgång. Bara ingång.

Jag tror det är ett fall av att den som skrivit produkttexten inte kan teknik. Jag skall ta tag under och se om vi kan få en ändring.

1 gillning

Ja, känns ju dumt om ett teknikföretag använder folk som inte kan teknik för att kommunicera.

Tror jag kommer att välja en annan billaddare än Journey, även om den också bara klarar 7,5 W känns det ärligare. :slightly_smiling_face:

Att de inte kan trknik får man väl ha överseende med. Men de bör ju ta reda på det.
Tror kanske inte att marknadsfolket på Boring kan flyga hela bunten :smiley:

Så är det nästan alltid på marknadsavdelningar - kommer ofta frå skönhetsbranschen.

Är det så eller skämtar du?

Nej det är ofta så - har ju traditionellt sett inte funnits så mycket marknadsfolk inom teknik för är du teknikintresserad så jobbar du mer med tekniken är med att prata om den :slight_smile:

Därför många teknikbolag jobbar så mycket med influensers inom andra branscher än teknik med tveksam framgång.

För bara för att du har hög trovärdighet när det kommer till kläder och smink så har du inte nödvändigtvis det med smarta dammsugare.

Vi pratar om det här

1 gillning

Jag vet en skönhet som jobbar på marknadsavd :wink:

1 gillning

Kommunikatörer hör ju till en yrkesgrupp som jag har lågt förtroende för, så det bekräftar i någon mån min världsbild. :slight_smile:

Men jag kan tycka att någon på med kunskap kring de egna produkterna borde granska de tekniska bitarna i deras kommunikation, eftersom den är deras ansikte utåt. Tråkigt om jag uppfattar Journey som ett oseriöst företag, om det i praktiken bara handlar om att de är dumma nog att lita på sina tekniskt inkompetenta kommunikatörer.

Det är dock enormt komplex process att få allt det där rätt - insåg hur bra teknikbranschen ändå är jämfört med tex bilbranschen där kombinationer i bilbyggar-verktygen finns med som inte sedan går att kombinera vid beställning etc.

:see_no_evil:

2 gillningar

Är inte den för tung? :joy::joy:

På gränsen :wink:

1 gillning

Vad är det som händer Tobias?

Grabben behöver en trippel @Randomdude vaccinering. :joy::joy:

2 gillningar