Har du fått dit dämparna?
Bara man skålar så.
Fick inte hem grejorna… hämtade ut nya toplagringar idag så får jag byta dem i morgon i alla fall
Mekster må vara billiga men sjukt sega…
Tungt utan bil
Bara att ta bort den ena stötdämparen och köra försiktigt.
Jag har ett par i lager om det kniper, brukar ju byta dessa på servicen.
Blev en ny kaffebryggare. Russel & Hobbs från Elgiganten. ECBC certifierad.
Effekt på 1600 watt, blir bra kaffe oavsett om man brygger 2 eller 6 koppar tycker jag.
Bra konstruerad droppstopp. Viktigt för mig, föregående bryggare släppte nästan alltid några droppar på den varma plattan när man tog loss kannan.
Den är rätt hög så jag fick ta ett måttband och mäta hur hög den blir med locket öppet.
Men den klarar att stå under mina köksskåp med locket fullt öppet.
Munstycket har många hål så den fördelar vattnet jämnt på kaffet.
Två saker jag inte gillar:
- Det tunna hårda plastlocket ovanför vattentanken. Tror det kan bli lätt att tappa den så den spricker eller något. Borde ha suttit fast med gångjärn så man bara kunde vicka upp den.
2: Tiden på värmehållningen går ut efter 40 minuter. Går inte förlänga tiden med ett knapptryck utan man får hälla i vatten eller brygga nytt.
Dock är det 40 minuter vilket räcker för de flesta, tur att tiden inte var 30 minuter i alla fall.
Haha schysst! Det gick fort att byta, inget som jävlades, dämparen verkade oskadd, men frun körde endast 500 m hem efter det hände så
Får väl de nya dämparna på måndag så skiftar dessa då
Gillade Gotlands Ginfabriks första släpp som var en Dry Gin.
Så när dom släppte sin Pink Gin i måndags blev det en beställning direkt.
Nice flaska!
Skaffade en begagnad klassisk Vespa moped till dottern som fyller år om en månad ungefär.
Då kan jag ju köra den under tiden, , speciellt som det följde med en ful hjälm som passar mig. Så himla kul o köra. Lite smårepor här och där, men det är sånt man får ta. Får se om man kan skaffa lite saker för att polera bort repor och färg för att fylla i skavankerna.
Alla olika monteringar till min Dji Action 3 kom idag, synd bara att postnord har slarvat bort scootern som ska recenseras så får montera och testa lite på min egna så länge.
Nu ska du få konkurrens @pao
Köpte den där i fjol höst - vi har inte nått upp till värme nog att prova den ännu
Det blir ju aldrig så varmt i detta landet. Kanske högst 5 dagar om året man behöver det.
Man ställer upp ett knippe Dyson's och knäpper på de när behovet finns, sen gammalt.
Och det är väldigt koncentrat till juli/augusti
Men det hindrar inte mig från att köpa coola grejer….