Vad köpte ni senast? (2023)

Hade två från Fiskars som höll i ett år kanske. Dessa är ju lite dyrare. Visar det sig att de är skit så blir det att köpa för 300-400:- och leva med att byta en gång om året.

Min Scanpan CTX håller än och den är nu inne på 5:e året.

När det ska vara hett använder jag dock en järnpanna. Men denna används flera gånger i veckan.

6 gillningar

Jösses, mina Scanpan har inte hållit 2 år. Snarare 1.5 år. Sedan kan man ju använda dem, men med ett allt sämre resultat. Tänker lite som @Thomas troligen testar jag några billigare framöver för att ske om det är bättre att byta varje år.

2 gillningar

@chrme109 kör ju även en gammal Volvo så han är rädd om sina prylar och har inte samma bytesbehov som vissa andra. :joy::joy:

2 gillningar

snyggt. vi byter ctx typ var annat år.

1 gillning

jag kör mer och mer på scanpan fusion 5. är så sjukt nöjd med den. Sedan kolståls panna.
De har blivit mina två go to.

Det kan jag tänka mig att du är nöjd med. Men Fusion 5 är ju en stekpanna som ska jämföras med stekpannor i rostfritt stål. Sedan har ju just den ett par lager aluminium inne i sig. men jämförelsen måste göras mot rostfria. Kolstål har jag aldrig provat.

Levde jag själv skulle jag ha en non stick, en gjutjärn och en Fusion 5. Men gjutjärn och rostfritt stål kräver ju mer av sina användare.

2 gillningar

Med gjutjärn slår man alltid världen med häpnad..

En omskrivning av Socker-Conny (en av SDs främsta förebilder)

2 gillningar

De enda sakerna jag upplever är svåra att steka i rostfri stekpanna är vegobiffar och dumplings, allt annat går galant.

1 gillning

Med tanke på detta, hur många politiker med ett mörkt förflutet kan komma in i värmen om Centern väljer Muharrem Demirok till partiledare?

Bra fråga. Pedofiler och kriminella är redan välkomna.

Eller smeka spenarna på en hund?

1 gillning

Samma här. Trodde att de skulle hålla längre.

1 gillning

Scanpan CTX håller länge om man steker på sina 180-200°C som rekommenderat för en köttbit. Många vrider på mycket högre värme än så. Min är nog på tredje året nu och då steker jag köttfärs på för hög värme och hackar rejält med min slev, först nu har jag lyckats hacka hål på beläggningen.

Dessa kom idag. Ska bli intressant att testa när jag kommer hem.

19 gillningar

Jupp, samma med nazister, Alla ska med!

Hellre nazzar än pedofiler.

Tycker du inte att saker fastnar lite väl lätt?

Vi kör på max 7,5 av 9 men svårt att veta vilken temp det är. Tycker 7 och nedåt blir för kallt. Köttet blir grått. Eller så vet jag inte hur jag ska göra mer exakt.

På min spis blir det det max 3 av nio steg. Jag har en såndär IR-termometer som jag mäter med. Ta ut köttet i god tid så det blir rumstempererat innan du steker, och torka av det ordentligt.