Vad köpte ni senast? (2023)

köpt o köpt .. kom på posten iaf , o de ser ut som de rätt kontakt oxå @RolexJocke levererar :smiling_face:, sicka mig ett dm va man blir skyldig

6 gillningar

Den har funkat bra. Bytte batterier idag (enligt reddit är de medskickade batterierna rätt dåliga). Satt nu i varta

Då dök min upp idag.:+1:t3:

9 gillningar

Gott att den är framme. Jag trodde de skulle skicka en adapter till de första jag fick med UK kontakt. Då hade de blivit riktigt otympliga men det kom en riktigt liten smäcker sak med US kontakt istället. Kostnaden blir en öl eller två om våra vägar korsas någon dag.

2 gillningar

:smiling_face: , vi får se om den funkar den 16 maj då det bär av , gött o va ute i tid :innocent:, ölen e bokad hälls fram vid tillfälle :raised_hands:t2:

2 gillningar

Första BF dealen inhandlad.
Sonen behöver uppgradera sin PC, så jag har köpt lite komponenter på Komplett.se.
Ville först ha det billigt, men tog senaste Gen av Socket på Amd AMD5.

De hade bra deal på uppgraderingspaket. Extra roligt att när man kunde konfigurera och byta delar själv i paketet och vissa delar blev bra pris på. Förstod inte mattematiken när jag kunde ersätta en Stock CPU kylare med Vattenkylning med dubbla fläktar för 470 kr och ändrade till ett ASUS TUF moderkort med identiska specar som MSI kortet och fick 370 avdraget. :slight_smile:
Bytte upp till 32 gb ram.

Öppet köp, så jag kan avvakta ifall det dyker upp något billigare.

Det här blev det:
Komplett Upgrade 5 - 7600
Priset 6039:-
(Delarna separat från samma ställe = 7937:- , flera delar hundralappar dyrare per komponent på andra ställen)

AMD Ryzen 5 7600 Tray CPU
ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort
Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB
Cooler Master ML240 Illusion CPU Kylare (svart)

Sen blev det ett grafikkort till detta också. Blir Julklapp och födelsedagsspresent. så han får inga paket till julen. :slight_smile:

MSI Radeon RX 6650 XT MECH 2X OC

8 gillningar

Fick bli ett par Hestra efter tipset av @bjorsi
:blush:

Sitter som en smäck, fråga mr Hestra @bjorsi :wink: kommer dom töja sig ngt med tiden tro eller behålla passformen bra ?
Läder kan ju töja sig ngt, ingen big deal om dom gör det, men kul o veta isf

1 gillning

Snyggt! Är det woolterry?
Hestra brukar var väldigt formstabila :slight_smile:

Ps. jag börjar bli influencer känner jag :stuck_out_tongue:

2 gillningar

Topp!

Yes, Wool Terry it is! :sunglasses:

1 gillning

När mina nuvarande skidhandskar gett upp blir det ett par wool terry :smiling_face_with_three_hearts:

Fått snarare än köpt, men redo för härdsmälta.

4 gillningar

Vad är de, en radio?

Bara statliga kanaler, bor du nära någon kärnreaktor?

Köpt och köpt vet jag inte men nu är den här..:partying_face:

16 gillningar

Haha trodde det var någon rfid-tagg du hade klistrat på framsidan av skärmen först men det var ju bara en lampa!

Det är månen med den nya zoomen såklart :joy:

2 gillningar

Precis, sommarställe i närheten av kärnkraftverk. Kan dock få in andra kanaler än SR, alla knappar utom P4 går att programmera om.

P4 startar automatiskt vid vissa VMA.

Vi hade en sån innan när vi flyttade in i vårt hus i närheten av Barsebäck.
Vet inte hur många ggr jag blev väckt av den för andra larm de skickade ut mitt i natten.

Det låter ju helt sjukt. All beredskapslarmning utgår från teorin att det inte får präglas av att vargen kommer-fenomenet.

Kategorin ”Vad är jag på väg att köpa” :blush:

8 gillningar