Vad köpte ni senast? (2021)

Vad har du mer för Naim-teknik? Det här är en oförlöst kärlek för mig. Läser ständigt tester och blir suktad. Som en tjej man inte tror att man vare sig har chans på eller råd med…:sunglasses:

1 gillning

Jag kollade på den inför mitt senaste TV-köp, men tyckte det blev för dyrt. Ångrar det lite.

Ångra sig går bra, det är ju bara att handla. :joy::joy:

1 gillning

Vart finns dessa tjejer? :joy::joy:

1 gillning

Då måste man lämna Norrköping…:wink::grin:

2 gillningar

Då stannar jag kvar hos Leffler’s istället. :joy::joy::joy:

1 gillning

Nu blev jag också nyfiken. Inte hört talas om Naim innan. Ser ju ut som en väldigt trevlig pjäs.
Det verkar finnas någon slags större modell, är det något man kan bygga ut med?

Den stora Mu-son är ju betydligt kraftfullare. Jag hade 1:a generationen på lån när den kom. Tyvärr hade den inte stöd för 5 GHz Wifi, 2,4 GHz funkar dåligt där jag bor (för många grannätverk som stör).

2 Homepods är ju billigare i alla fall. Det är ju alltid något.

Jag har Naim-elektronik i vardagsrumsstereon. Inget märkvärdigt och på den lägre Naim-skalan (tyvärr).
Förstärkaren SuperNait 2, med nätdelen HiCap DR, samt streamern NDX2. För vinylspelandet är det Rega P8. Jag lyssnar mycket på musik (alltså sitter och lyssnar).

Det stora problemet är ju att jag har grannar som troligen inte vill höra min musik. Försöker hålla nere ljudet och jag har aldrig fått något klagomål. :innocent:

1 gillning

Naim är ett Brittiskt Hifi-företag. Har funnits sen 1973. Nästan all elektronik handbyggs och testas i fabriken i Salisbury. Undantaget är Mu-so och Mu-so Qb, de tillverkas i Kina för att hålla nere priset.
Naim gör också billjud, men då måste man köpa en Bentley.

Naim är lite speciella (inte helt olikt Apple). Använder DIN-kontakter och lyfter gärna ut nätdelar ut t.ex. försteg. Men samtidigt helt moderna och satsade tidigt på streaming. Nuvarande generation streamers kan hantera de flesta protokoll. BT, Chromecast, Airplay, Spotify Connect, Tidal, Qobuz samt agera “Roon endpoint”.

3 gillningar

En liten dealbreaker för mig är ju att inte Apple Music funkar.

Via Airplay 2 så fungerar det. Men lika integrerat som i Homepod blir det ju inte.

Jag får titta lite på detta vid nästa TV köp.

1 gillning

Jag tror att det är ett av två eller tre märken som just nu levererar ljud i det övre prissegmentet utan att gå upp i astronomiska summor. Ett företag som verkar behärska både de grundläggande tekniska och fysiska grunderna och samtidigt hängt med i den digitala utvecklingen. Men… priserna är dock så svettiga att jag inte äger någon av deras produkter…:cry:

2 gillningar


Ett par hörlurar med bh.

18 gillningar

Blev nyfiken, vilka andra märken tänker du på? :slightly_smiling_face:

Mer Lego naturligtvis.

3 gillningar

Det märke jag främst tänker på är Devialet. Men även Linn.

1 gillning

Snyggaste färgen!:blue_heart:
Men så är jag lite jävig. :joy:

1 gillning

Hade de gröna hörlurarna haft en grön bygel i motsvarande nyansskillnad så hade det blivit grön istället.

1 gillning