Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Alltså, jag köper Zoegas Skånerost och brygger det i min mormors gamla moccamaster.
Till gaggian har jag Lidls bönor.
När jag lyxar till det så köper jag bönor från Love Coffe här i Lund. De brukar ha lite olika fina egenrostade varianter

1 gillning

Läste bara den sista delen. :heart::coffee:

4 gillningar

Fast Zoegas Skånerost är bättre än många ”finbönor”.

Blev lite nya kläder till grabben och nåt plagg till mig o frun. :grinning_face_with_smiling_eyes::guitar:

9 gillningar

Mer grejer till badrumsrenovering.

8 gillningar

Köpte på maxi för 300 kr, nersatt 700 kr.
Nu är jag laddad inför midsommar :relaxed:

15 gillningar

Vart ifrån?

Maxi stod de visst

1 gillning

Inget favorit band men Primo Victora kan man headbanga till lite då och då! T.ex. JUST NU! :star_struck:

1 gillning

Mattsvart! :+1:t3:
Vi kör också det i badrum och toa.

1 gillning

känner inte till just den… men är det inte den du hittar på vanliga affärer, rostade >6 månader sedan.

Jag vet inte hur länge sedan de är rostade, men de håller en mycket god kvalitet. Efter att par år i träda köper jag nu bönor igen och en del är inte bättre just Zoegas malda i 500g vacuum som du hittar i butik. Några kompisar och jag gjorde en blindtest för många år sedan och det går att att hitta fel på metoden(:grin:) men jag tror vi hade 4 olika bönor och sedan Zoegas Skånerost färdigmalt. Ingen satte Zoegas sist. Det är ett himla bra kaffe helt enkelt. Sedan kan du slå ut det ganska enkelt med lite dyrare/bättre bönor men, som sagt, det står sig bra.

Ett stort problem med färdigmalt på 500g är ju att det tar slut i smak snabbt och det är svårt att dricka så mycket kaffe hemma att det håller sig bra. I alla fall innan pandemin…

1 gillning

Yes. Det ska bli intressant att se om det blir så bra som vi tänkt oss.

Är inte färdigmalt på 450g numera?

Dags att test i helgen :+1:t3:

5 gillningar

.

Utfyllnad efter fel.

De skurkarna, har de minskar förpackningarna? Behållit priset och hävdar miljö…?

Alla jämförelser med Apple undanbedes…:sunglasses:

2 gillningar

Som vanligt, sen när de minskat ner förpackningen så mycket att det blir löjligt så kommer ”storpack” på 500g.

1 gillning

De minskade ner storleken på paketen med motiveringen att kaffet har gått upp i pris. Inget som förmedlades till kunder när det rullade ut.

1 gillning

Ingen jämförelse, det är en direkt copy/paste från hur Apple agerar.

1 gillning