Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Min fråga var nog lite otydlig :smiley: (försöker vara tydligare här)
Tesla Björn brukar säga att de koreanskbyggda elbilarnas SOC faller lite snabbare mot slutet (olinjär) av batteriets urladdningssekvens. Stämmer det med din erfarenhet också?

Nja, efter jag använt UVO-appen lite mer än en månad… den är ful och det dyker upp en del felmeddelanden. Märkligt att biltillverkare inte kan ta fram vettiga(bra och snygga) användargränssnitt till menyer och appar.

1 gillning

Du har inte testat Skoda-appen… där snackar vi undermålig app. Blir utloggad varje gång jag dödar appen/uppdaterar appen/startar om telefonen, behöver lägga till bilen med VIN en gång i månaden, widgeten är bara blank, låsa/låsa upp får jag klicka på innan jag lämnar lägenheten om den ska bli upplåst innan jag är vid bilen. Katastrof (i-landsproblemen här är enorma! :joy: ).

Ingen aning faktiskt. Har inte sett alla hans filmer :grin:

Minns Skoda-apprn som riktigt dålig. Audi-appen är inte någon höjdare heller tyvärr. Loggas ut, låsa/låsa upp tar 30 sekunder, starta värmaren tar 30 sekunder om det inte blir serverfel så den inte startas alls, uppdatera status tar också 30 sekunder om det inte blir serverfel även där. Ingen trivsam upplevelse tyvärr.

1 gillning

att de är de mest ärliga på räckvid… var har du fått det ifrån?

Tester

Ok… Tror faktiskt att de nyare är väldigt exakta. Polestar2 är fasiken ner på procenten exakt.

3 gillningar

Ooohh ja… fucking hell vad jag sketpåmig i en hyres eniro när den gick från 10% till 4% på någon minut.

Har inte varit i den situation än men jag kommer nog att ha för vana att inte vara nere på dom låga procenten.

Det är nog väldigt olika hur man upplever vem som är "mest ärliga", det är många faktorer inblandade i detta. WLTP är en standard som ger en indikation för jämförelser men ska inte ses som faktiska värden och inget man ska lägga för stor vikt vid om man tänker sig förstå hur långt man kommer på en laddning (det är nästan omöjligt att avgöra p.g.a. alla omständigheter). Så om vi ska vara faktabaserade så har Hyundai Kona 64kWh en WLTP räckvidd på 484km, tittar man i Teslabjörns (TB test results - Google Tabellen) kan man se att han vid sitt test kunde köra 510km vid 90km/h och 345km vid 120km/h. Jag vet inte om man kan med detta säga att någon är mer ärlig en annan!?

1 gillning

Haha inte så bra formulerat, han hade förbokat en konsoll, hämtat ut och sen fått två till mail med någons vecka mellanrum. Självklart till ordinarie pris :slight_smile:.

Naturligtvis så kan man det eftersom den faktiska räckvidden skiljer sig procentuellt olika på märke och modell.

Har du fakta på det?

Nya sulor till grabben
Image

3 gillningar

Fakta på att räckvidden skiljer sig mellan märke,modell och uppgiven siffra? Skojar du med mig?

Riktigt fina Adidas Originals Zurro, som man inte hittar häröver.

Tyvärr beställde jag som många gånger förr från Size i England, utan att tänka på Brexit. Åkte på till och moms för 800 spänn :poop:

Tyvärr slutade det inte där utan när jag idag hämtade ut dem så hade de givetvis skickat fel storlek.

Säljer dem därför…

Size 10 (44 2/3), om någon är intresserad av ett bra klipp för unika skor.

4 gillningar

Hehe, tror det är lite snurrigt nu! Jag menar att påståenden som inte är faktabaserade är subjektiva och svårtolkade för en annan med olik erfarenhet.

Inga subjektiva påståenden utan fakta.

5 gillningar