Vad köpte ni senast? (2019–2021)

Snyggt :heart_eyes:

1 gillning

Det kanske inte är snyggt men behöver man kräm och inte sitter vid ett skrivbord hela dagarna så är det vad som behövs. När jag slutar jobbet åker det av och jag kör naket med fulladdad mobil. :+1:t3:

1 gillning

Ny grillkorg och mat, testar färdigmarinerat idag :heart_eyes:

5 gillningar

Bara en lime? Trodde du köpte två av allt??

1 gillning

Hahaha, köpte 3 öl. Så en lime räcker :laughing:

1 gillning

Om jag har en normaldag räcker batteriet precis hela dagen och kvällen. Men minsta extra blir det powerbank någonstans under dagen/kvällen. Eller laddning såklart. Ska testa detta nu. Det var USB-C som avgjorde att det blev just detta skal. Mycket viktigt för mig. :smiley:

Trodde du svalt en…:sweat_smile:

1 gillning

Hahahahaha

Dum som jag var tog jag med mina på en fest… där jag inte kände någon… mer än en kvinnlig fägring som behövde impas på. Allt för kärleken. Sen var dom ett minne blott när jag dagen efter skulle leta reda på dom.
Jag lyckades få många ryggdunk och höga 5:or samt en bra fylla. Och givetvis lyckades jag attrahera honan med lite scratch, men om det var värt två turntables och en mixer…

2 gillningar

Vad gör man inte för kärleken!:joy:

1 gillning

Tack… igen :wink:

Blir bara snyggare och snyggare… och urtrevlig att köra med både på motorväg och småvägar samt också i stan… men har inte lärt mig storleken på den än så är lite extra försiktig när det ska parkeras och sånt… med i10:an skutta man bara in i P-fickan liksom… :slight_smile:

1 gillning

En jävla massa larm för ditten å datten… den gillar inte när jag parkera nosen nära gräs tex…
…men inge stöldlarm märkligt nog???

Lite fler bilder på bilen:

Man kan välja vad som ska visas här, men rätt nöjd som det är. iPhonen visar tillåten hastighet.
Kanske ska lägga till aktuell bensinförbrukning också, när jag hittat var/hur.’
Bilen i mitten av bilden håller reda på körfältet så man inte vinglar utanför kanten. Funger så att ratten blir tung-styrd om man kommer för nära. Märkte på motorvägen att efter man passerat någon och ska in till vänstra körfältet igen så gick det lite “trögt”, men visade sig senare att man ska blinka även ditåt så slipper man “kämpa” med ratten :slight_smile:

7R300705 by Lars Hernborg, on Flickr

Stora skärmen i mitten av instrumentbrädan där man kan konfigurera allt etc. Just här visas körhjälpen så fort man lägger in backen, man backar mha kamera etc. Håller på att vänja mig vid att inte vrida på knoppen för att titta bakåt. Larmet är för att jag parkera för nära några grässtrån framtill.
Blanksvart är inget vidare, varenda dammkorn syns extra tydligt när man fotar… märker dom inte med botta ögat när man kör.
7R300706 by Lars Hernborg, on Flickr

Apple Car Play där man styr musik etc. Här är den suveräna HERE (we go) navigatorn som jag använder mest bla för att den larmar tydligt när man överskrider hastigheten och har en bra och tydliga köranvisningar med en behaglig kvinnlig röst, tyvärr bara på engelska så gatunamn etc blir rätt roliga ibland. Klarar Samsung mm också.
7R300716 by Lars Hernborg, on Flickr

Fler bilder på bilen här:

9 gillningar

I vår bil har vi automatisk avkänning av hastighetskyltar med hjälp av kamera. Den skannar alla skyltar man kör förbi och visar den senaste på instrumentbrädan. Kör man för fort blinkar den. Ganska smutt faktiskt.

2 gillningar

Min har med skanning av hastighetsskyltar och vill man kan man matcha hastighet med farthållare. Annars det som jag gillar starkt på min 3008 är förutom svängradien som är makalös att ratten är avhuggen och är aldrig ivägen för instrumentpanelen. Bild från Peugeotpeugeot-5008-2016-303-fr.185447.19

3 gillningar

Riktigt nice :grinning:

1 gillning

Betydligt bättre än databaser som blir felvisande då hastighetsgränsen ändras.

1 gillning

Jag tror det finns i denna med men inte kommit så långt än eller så är det bara för vissa modeller… hatar dessa manualer som har med en massa andra varianter av bilen så man måste kolla hela tiden om det gäller för just min:-/

Gilla cockpiten spec. då infotament-skärmen sitter lite högre än på min och ser ut att vara lite vriden mot föraren.

1 gillning

Så ska en cockpit se ut. Ogillat kraftfullt Tesla 3:s avskalade design. Vi som inte, till skillnad från @Stefan_Sandstrom, flyger på riktigt vill ju att det ska vara ett substitut till en cockpit…:sunglasses:. Flera skärmar, många knappar och lite allmänt spejsigt…:grin:

1 gillning