Vad köpte ni senast? (2019–2021)

@ante Vad har du för dörr? Tog det lång tid och byta?

Jag har två Yale Doorman. Inga problem alls att byta. Behövde inte göra några ingrepp alls. Det kan ju variera lite beronde på vad du har innan men jag hade Assa Abloy lås.

Jag följde denna guide.

Det är inget större meck om man har en standarddörr. Visst är det mer jobb än att bara byta ut vredet men nåt större ingrepp var det inte.
Bara plocka bort det gamla låset och stoppa dit Yale door man istället.

Vet inte märke eller så på den. Det var en dörr som föräldrarna installerade för 30 år sedan.
Dörren var inte riktigt standard så slutblecket passade inte helt men var enkelt fixat med en kniv. Med det strulet så tog det väl en timme kanske. Är ett par år sedan jag gjorde det så kommer inte håg exakt.

Men hur var det, har de numera stöd för HomeKit eller de har fortfarande inte det?

@ante ok :+1:
Jag har idag Diplomat dörr med assa abloy lås. Får hoppas det går smärtfritt :ok_hand:

Nope, inget officiellt stöd. Ska komma via deras egna modul men det har de sagt i iaf ett halvår nu.
Jag ser att det finns en homebridge modul för Verisure så det kanske går att ta in den den vägen.

@zinned Nej inget Homekit stöd.

Lämnade du något i butiken??

1 gillning

Någon som kan tipsa om en bra billig USB-C till USB-C sladd för laddning? Den här sägs ju klara av att leverera 60 watt.

4 gillningar

Läser som en kratta.
Usb-c till USB-c skrev du ju :sweat_smile:
Tog bort länken.
Denna passar bättre :grin:
https://b2c.cdon.se/hemelektronik/baseus-cafule-usb-c-till-usb-c-qc-3-0-usb-c-pd-3a-1-m-gra-svart-p53104303

1 gillning

Det var billigt. har du någon erfarenhet av märket Baseus? Jag har aldrig hört talas om det och är lite orolig för vad man köper när det gäller USB-C och hög effekt :thinking:

Jag har köpt en hel del Baseus genom åren och har varit bättre kvalitet.
Ser dom lite som satechi, snygga och bra produkter.
Har nån hub, laddare som alla fungerar och tickar på.
Till och med en ”motordriven” Qi-laddare i bilen tickar på efter 10 månader+.
Tänkte att den skulle ge upp snabbt.
Använde även deras usb-c magnetkontakt som laddare till min MBP länge tills jag började ha med den och var rädd för att slå till den utstickande kontakten.
Så Baseus värderar jag lika högt som Satechi om det kan ge en fingervisning :blush:

Tack !
Nu är den beställd :slightly_smiling_face:

1 gillning

@ante @Hindrikson

Exakt, då är det en icke fullständig produkt för min del.

Nya badbyxor från frank dandy (även 5 par bambu-kalsongerna och 2 par bambu-strumpor)
bild

3 gillningar

Ett väggfäste till min Sonos Play 5.

bild

11 gillningar

Nya bilen som jag hämtade i eftermiddags.

Blev en Volkswagen 2020 T-Roc 150 DSG (A113KE) 1,5l med all lullull som man kan tänka sig…

Fick soppa torsk efter nån mil, snåljåpar alltså, men som tur var så hade jag en dunk 5 l med mig i bagaget :- :flushed:

7R300693 by Lars Hernborg, on Flickr

7R300695 by Lars Hernborg, on Flickr

7R300697 by Lars Hernborg, on Flickr

Slog upp manualen, som en mellan-roman och på insidan av pärmomslaget:
VW T-Roc info

Fattar T-ROC 1.5 och 110kW resten är grekiska för mig :slight_smile:

Vet vad jag ska läsa i natt iaf…
I morgon ska alla mina prylar som jag brukar ha i bilen lastas in och sladdar till div. pryttlar dras och mobil-, kamera- (3st), iPad- hållare etc monteras.

20 gillningar

Riktigt snygg! Va snabbt du fick den =)

Vad landade månadskostnaden på tillslut då?

1 gillning