Vad köper man för airfryer?

Du tänker inte klart när du går på diet, det är uppenbart. Något i matväg kan väl aldrig bli för stort för dig? :sweat_smile:

Set enda som är smalt hos mig är köksstommarna och det är ju där den ska gå in. :rofl:

En kompis hade en som liknade denna:
https://www.amazon.se/dp/B0BS6H1NQ2/ref=asc_df_B0BS6H1NQ2/?tag=prisjakt05-21&creative=380333&creativeASIN=B0BS6H1NQ2&linkCode=asn&smid=ANU9KP01APNAG

Vet inte om det var samma märke/modell, men hans hade också en roterande trumma där man kunde ha pommes, så man slipper skaka, och korg till exempelvis nuggets/kycklinglår.
Han sa den va bra och det verkade bli bra resultat med roterande trumma. Kanske är den lite mer besvärlig att diska, men det kan jag inte avgöra på rak arm.

2 gillningar

Är väl lite mer som en varmluftsugn. Vi ställer undan den när vi inte använder den så denna känns inte som en kandidat.

Vi tittar lite på Ninja med 2 korgar. Blir lite fundersam med gallerna man ställer i botten då de verkar bara ställas ner rakt i korgen Detta betyder väl då att man inte kan hälla ur pommesen t e x utan att riskera att denna följer med? Någon som har en sådan fryer?

Likadant på min xiaomi, siliconduttar som håller kvar gallret, gissar att det sak samma på ninja

Och de lossnar om man vänder runt den antar jag? Så skaffar man en sådan är det tång som gäller?

De har inte lossnat än! Men, jag gissar att de så småningom kommer att ge upp. Gallret sitter inte lika stadigt efter dryga året🤷🏻‍♂️

Vi är så vana vid att hälla ur direkt och det är ju inget världsproblem att köra med tång. Men de kanske sitter kvar bättre när de är varma.

Jaha, då var denna beställd. Tackar för input.

7 gillningar

Du kommer garanterat bli nöjd. Större fryer är ALLTID bättre :blush:

1 gillning

Bakpapper förbättrar bara rengöringsgraden. :joy:

Nejdå, man lyfter ju upp pappret med allt i, brukar dock köra aluminiumfolie om jag gör något där jag känner att det behövs..

Jo det köper jag men jag pratade om att hälla ur korgen.

Tittade på en Philips xxl igår, imponerande pjäs där korgen gick på en skena. Fiffig liten ”tapp” på gallret som höll kvar gallret när man tömmer korgen, verkade riktigt bra.

1 gillning

Klämde på dessa också och det är en riktigt sjysst lösning. Sen kostar ju detsamma som en hel spis så det är väl inget alternativ för en smålänning? :joy:

Storleken skrämmer nog mer än priset :sweat_smile:
Min xiaomi hänger nog med ett tag till.