Vad jobbar du med?

Hej!

Alla har säkert någon gång hört namnet på ett yrke som man bara undrar "eeh, vad är det?".
Eller ett annat scenario, man tror sig veta vad den andres yrke innebär.
Jag är lite nyfiken på vad ni andra i forumet jobbar med, och berätta gärna lite vad ni gör på jobbet.

I start!

Jag jobbar som fritidsledare.
ca 40% av min arbetstid är jag stationerad på fritidsgården och håller den öppen på eftermiddagar och kvällar. För er som inte vet vad en fritidsgård, så är det ett "offentligt" vardagsrum för ungdomar.
Resterande tid är jag på skolan. Där jobbar jag med konflikthantering (finns roligare saker att göra). Värdegrundsfrågor - och övningar. Glider runt i korridorerna och dricker kaffe och tjötar med ungdomarna.
Främst arbetar vi med fokus på grupp, men i vissa fall arbetar jag med enskilda kids på projektbasis. Exempelvis har jag i dagsläget en elev som jag jobbar enskilt med genom att skapa en stop-motion film. Där hen fått lära sig att hantera en 3d skrivare, skriva manus, räkna ut antal bilder mm.
I stort kan man säga att som fritidsledare jobbar man med kulfaktor, då det kan främja positiva levnadsvanor. Jag är rätt bortskämd, som även kan peta in mycket "teknik" i mitt arbete.

Du som skriver här efter, vad jobbar du med? Och vad gör du på jobbet?

2 gillningar

Det finns en del svar i den här insomnade tråden:

https://bubblan.teknikveckan.se/t/vem-ar-ni/

Låter ändå denna tråd ligga kvar då den handlar mer om vad man gör på jobbet än vem man är (även om det är samma sak för vissa personer).

1 gillning