Vad har du för HiFi-anläggning?

För att parafrasera Killinggänget. Som egenutnämnd HiFi-nörd så sätter jag nöje i en välkomponerad anläggning - hur ser ert intresse ut, och viktigast av allt - vad har du för anläggning. Livet är en materialsport! :slight_smile:

2 gillningar

2 st HomePod, räknas det? :joy:

1 gillning

haha alla är vi olika! :slight_smile: men får det din värld att snurra så har jag bara att gratulera :grinning:

Kan tillägga att i mitten på 80 talet hade jag en Accuphase förstärkare på 27 kilo, Harman Kardon tangetial skivspelare, Harman Kardon kassettdäck, TEAC rullbandspelare och 4 st JBL L19 högtalare. Det var tungt på den tiden, HK & JBL var ju en annan division än idag på den tiden. Idag är intresset svalare när det gäller HiFi.

1 gillning

Absolut är det så! Har själv gjort en rätt lång resa som började med de sedvanliga kylskåpsstora högtalarna som förvisso producerade ljud, men mer kvantitet än kvalitet så att säga.
Gick sen över till hemmabio-träsket och vadade runt där rätt länge innan jag hamnade i "stereo-världen".

Men hey - en man måste ha en hobby, eller hur? I sammanhanget har jag en applewatch (1) på armen. Fick den värderad till 17:- :rofl:

1 gillning

Jag har andra kostsamma hobbies. :joy::joy:

HiFi är kul men inte i lägenhet. :joy:

1 gillning

Hade B&W 800 serie med NAD master serien förstärkare under några år. Sålde av det då det inte användes.

15 år senare har vi 2 st Homepod minis i sovrummet nu haha

Man får ta det lite lungt med volymen. Men det där glömmer jag ibland. Ingen har dock sagt något. :innocent:

1 gillning

haha jag vet! Har en jättefin sub som typ aldrig används, och när den väl gör det så får den snålgå för att bibehålla stämningen i trappen.
kompromissade med mig själv och skaffade lurar för de gångerna man vill spela lite mer ordentligt...

Sonos Arc, Sonos Sub och två play:1 som bakre högtalare. :ok_hand:

2 gillningar

Nice! kikade en del på Mastersserien när den kom, förstår att den gick bra ihop med 800 serien. fin anläggning!

Vågar knappt säga detta i den här tråden, men har faktiskt Homepod mini i sovrummet jag med. :joy:

2 gillningar

I ungdomen hade man stora anläggningar i rack med alla möjliga märken och utformning. Numera Denon / Dali :blush:

1 gillning

Snyggt och inredningsvänligt! Rätt långt från barndomens stora svarta lådor. Suben har jag förstått ska vara rätt bra i sin klass. Har inte lyssnat så mycket på Sonos överlag, men det lilla jag lyssnat så är det läckert hur mycket ljud dom får ut med små element/lådor. vad gjorde man innan DSP? :slight_smile:

1 gillning

Glömde att jag hade en AudioPro B2 sub nånting också då. Har en AudioPro sub som jag inte miss beteckningen på stående i förrådet.

Oh är det Ikon 2:orna? Smidig anläggning - kört rätt mycket Dali och gillar dom skarpt för sin viktklass!

1 gillning

Ja det är bra drag i subben faktiskt, men är sällan man har möjlighet att fläska på ordentligt numera haha.

Här kan du säga vad som helst, du är inte ensam med skelett i garderoben. :joy::joy:

Har ett Bose Lifestyle V30 5.1 system som är 15 år gammalt som fortfarande låter rätt bra. Dock lyssnar jag sällan på musik där då detta sitter nere i gillestugan och musik oftast spelas på huvudplan. Sedan jag gick in i smartahem-träsket och skaffade Google-högtalare så lyssas det på musik den vägen, dock är huvudhögtalaren en Harman Kardon Citation 500 (den har inbyggt Google Assistant, samt Google Cast och AirPlay). Så antingen spelar vi på den, eller på en högtalargrupp med blandade Google-högtalare, där HKn är inkluderad. Idag har smidighet nästan blivit viktigare än ljudkvalitet, vilket är lite synd egentligen.

Hade några Cerwin Vega högtalare på 80 talet också, tror de kallades Earthquake i folkmun. De lät inte bra förrän det var för högt.

1 gillning

Inget så fint. Concept budget :blush: