Nä det får vara såhär nu. Om tjuven går förbi och ser det, blir dom påminda och skäms (kanske).
Du är en fin människa. Hatar att skriva att det kan kanske vara så att de som tog dessa navkapslar inte har fult lika utvecklat empatiskt sinnelag...
Hände mig på Yarisen jag hade innan denna! Fattade ingenting för dom var slitna och gamla.
Folk är märkliga.
Dom tar dina gamla fula och tänker att du ska köpa nya fina som dom sedan kan komma tillbaka och stjäla. Det händer ofta på parkeringen där jag bor.
Hörde en historia om 3 små utombordare som stals på en båtklubb. Nya införskaffades som också stals. Senare så dök en person ned vid båtarna för att försöka hämta ett verktyg som gått överbord. Döm om hans förvåning då de gamla motorerna låg på botten.
Det där händer också här i hamnen. Många som blir av med bara nedre delen med propellern.
Fast det kan vara ett behov av reservdelar. Många som kör sönder växelhusen samt att det nog stjäls en del motorer där ägaren redan plockat bort växelhuset i förebyggande syfte.
Hade ingen aning! Jag lät det vara så hände inte igen, nu bor jag på ett annat ställe så tror inte samma problem här.
Vilken förhållandevis avancerad och tålmodig plan bara för att stjäla navkapslar.
Och sen komma på att de inte passar på en Volvo.
Ungefär som att åka runt och placera stenar på brevlådor och vid ytterdörrar. Innan jag skaffade kameror hade jag både stenar och snöspaden liggande framför ytterdörren ett par gånger när jag kom hem.
Med kameror så åker skummisarna bara runt uppe på gården. Hur vet jag att det är skummisar? Det är hyrbilar eller konstiga utländska firmabilar.
Var och hämtade ut mina linser idag, tycker att jag ser suddigt jämfört med glasögon, men det kanske tar någon dag att vänja sig också?
Kanske. Är det samma styrka på linserna och glasögonen så kan det bli suddigt. Så var det för mig. Optikern hade nog varit för snabb och jag fick åka tillbaka för att få andra linser med en annan styrka.
Njae det där var han ganska noga med, ligger på +5,5 på brillor och +6,5 på linser, så det är nog som det ska. Tycker att det känns lite bättre nu när det gått några timmar faktiskt.
Det är inte så att du satt de bak och fram?
Grattis.
Grattis!
Grattis