Vad gör ni just nu?

Efter ett överbelastad internet kör vi på med lite pilgrimsmusslor.

Sen lite hallonsorbet i calvados.

Sen en kalvmedaljong med potatiskaka.

Och avslutar året med en nougat glass.

14 gillningar

5 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Se Apple TV+ på Chromecast

Då har gästerna lämnat skeppet och man sätter och känner hur man dessutom piggar på sig efter en ovanligt trevlig afton och natt.

Jag har anklever, tryffel och Madeirasås samt en potatisbakelse kvar från igår. Ska man köpa en köttbit och njuta lite till idag eller ska man köpa en förortspizza med pepperoni, feferoni, sardeller och lite Cayennepeppar..?

Sardeller? Är du från vettet människa?! Kör på en acapulco, en dag som denna behöver man bea till pizzan.

1 gillning

Nja, föredrar mer vanliga. Tyckte min var i ovanligaste laget. :grin:

Du får fråga @Marcus_Attefors var man hittar den bästa Hawaii pizzan i stan. Han har säkert tips på hur man optimerar tillagningen av ananasen för den perfekta balansen.

Den bästa hittar man på pizzeria Milano i Tallkrogen. De har strimlad skinka på pizzan.

1 gillning

Skottar för första gången sedan vi flyttade till huset. Har haft en snösläde på inköpslistan länge, utan att komma till skott. Ångar det nu. :joy:

7 gillningar

Myser.

6 gillningar

Hur länge blir du kvar i champangens hemmaplan?

1 gillning

Åker hem imorgon.

5 gillningar

Äntligen, varit lite väl mycket fisk o grönt har det sett ut som..:grin:

1 gillning

3 gillningar

Är på ett bra ställe. 2 sidor mat, 4 sidor öl i menyn. Clichy Tavern för den intresserade.

Måste ju göra @Hakan_Ander glad. :joy: :joy:

Några Pommes per dag gör Håkan glad..:grin:

1 gillning

Om man ska flytta till Paris så får det bli med husbåt och en amfibie bil. :joy:

3 gillningar

Mitt visum gick ut den 28e. Då var det stängt hos immigration. Så börjar året med en härlig kö men också med lite civil kurage.

En kille framför mig pratar med sin polare som står i kön bredvid, han svajar lite fram och tillbaka mellan köerna men inget konstigt enligt mig.

En äldre amerikan som står bakom lackar ur totalt och säger att killen är terrorist, att han inte har hjärna mm. Killen lackar ur och det är på väg att börja vevas.

Ställer mig mellan och säger åt amerikanen att man inte pratar så med eller om människor, samtidigt kommer personal som uppmärksammat allt, jag svarade dom på Thai och då ber dom gubben lämna kön och att han är välkommen tillbaka en annan dag. :grin:

7 gillningar

Väntar fortfarande på immigrations men kan visa hur vi började året.

När vi flyttade in för 3 år sen så hade vi rätt mycket sten på baksidan av vår tomt. Nu var nästan allt bort. Jag undrar fortfarande vart stenarna tagit vägen... :unamused:
Så vi åkte och köpte 60kg sten först. Insåg rätt snabbt att det var alldeles för lite, 4 svängar senare och 320kg sten så blev det rätt bra.

Passade på att olja in bord och stolar samtidigt.

12 gillningar