Vad gör ni just nu?

Had en sådan RD 350 en gång och den gick som fan.

1 gillning

1983 var det här det häftigaste man kunde ha :blush:

1 gillning

Har också haft en RD 350. Riktigt kul att accelerera med. Kändes mycket snabbare vid acceleration än den var. Härliga tider :blush:

1 gillning

Som ett djur.

5 gillningar

Andra sånt här meddelandet på två dagar nu.

5 gillningar

Eloge att du ändå bemödar dig med att svara. Jag får sånt där till och från, brukar bara blocka och ignorera dem.

Jag trodde att Honda stod högre upp på listan, eller bara min far som varit Honda entusiast :sweat_smile:
Men han kröp till korset och köpte en Yamaha sist då priset var bra mycket lägre. :smiling_face:
Synd jag saknar kort, hade gärna tagit över den MT09an :heart_eyes:

:bullettrain_front::beer::smiling_face_with_three_hearts:

8 gillningar

Om man skickar ett mejl i Outlook som krypterat. Vad betyder det? Krypterat förstår jag ju. Men var i kedjan påverkar krypteringen? Och hur kan mottagaren öppna mejlet? Tänker att om mottagaren kan öppna, kan alla öppna? På vilket sätt ökar skyddet är nog vad jag frågar efter?

Man skulle väl kortfattat kunna säga att krypterade mail är säkrare eftersom de skyddar innehållet från att avlyssnas eller läsas av obehöriga, förhindrar manipulation, bekräftar avsändarens identitet, och skyddar känslig information som personuppgifter och affärshemligheter mm.

Sen finns det primärt två olika typer av kryptering:
S/MIME: Kräver certifikat från både avsändare och mottagare för att kryptera och dekryptera meddelanden.

Office 365 Message Encryption: Använder Microsofts molntjänster och kräver inte certifikat, men mottagaren måste autentisera sig för att läsa meddelandet.

1 gillning

Hur går det till?

Hade ett knippe Hondor också.

1 gillning

Det är väl inte så relevant längre i en elektrifierad värld men det mesta av mina mekaniska kunskaper och förståelsen för hur en förbränningsmotor och drivlina fungerar kommer från mopedmekandet. Jag hade två mopeder, en kostade 400kr och den andra kostade 500kr, massor med tid som spenderades i garaget med dom och alla kompisars moppar.

1 gillning

Har ingetdera själv, men du borde få upp en sån här ruta om du skapar ett nytt mail och väljer Options > More Options
image

Mottagaren får en krypteringsvarning när mottagaren får meddelandet, ser de ett meddelande om att e-posten är krypterad. Mottagaren bör få en länk som säger "Läs meddelandet" eller "Läs säkert meddelande". Sen får de autentisera sig med MFA via sin Microsoftmail. Typ så enkelt förklarat.

Har du det aktiverat på jobbmailen, testa kryptera ett mail och skicka till din privata adress och kolla hur det blir :slight_smile:

1 gillning

usch väder idag :cowboy_hat_face:

12 gillningar

Jag är inne i en process där jag var tvungen att snabbt skicka ett mejl för att intyga en sak och det skulle vara ett krypterat mejl. Och det är superbråttom. Tänkte mest på om det blir en fördröjning när mottagaren ska öppna. Men hoppas de vet vad de bad om..:grin:

1 gillning

En och annan fin båt i Monaco.

Drar vidare till Monte Carlo.

Ser bra ut det här.

Gick snabbt att få slut på cashen så nu blir det allt på rött. :joy:

15 gillningar

Är förföljd av en airtag. :joy:

1 gillning

Låter som myndigheter. Så är det på vissa av våra kunder som håller på med värdepapper också. Men vi behöver inte använda det internt (än) iallafall.

Det är privat verksamhet och finansiell information. Så på ett sätt kan jag förstå det, men aldrig fått frågan tidigare.

1 gillning