Vad gör ni just nu?

En pizza i Verona.

12 gillningar

Är det banan? :flushed:. Kan inte stämma, inte i Italien. :pray:

BANAN på pizza? Det är som att tanka bensin i en dieselbil. :nauseated_face:

Tog såklart något vi inte har här. Mozzarella, torkad skinka och potatiskroketter. Det funkade.

Banan och ananas funkar bra.

1 gillning

Okej, det flyger ju ändå. Även om potatiskroketter hade kommit ganska långt ned på listan om jag skulle listat möjliga ingredienser..:sweat_smile:

Jag är ju lite mer begränsad. :joy: :joy:

Ska resa med tåg igen nu så räkna med signalfel och stopp i halva landet.

5 gillningar

Klipper ett par aktier hos bussbolaget omgående. :joy:

1 gillning

Tankar sista gången innan hybriden ska lämnas in. Helt hål i huvudet detta med sänkt reduktionsplikt

5 gillningar

:man_shrugging:t2:

Vad betyder den där notisen? Som tågamatör får man ju ingen användbar information. Är tåget inställt? Går tåget långsamt? Eller går det åt fel håll vid växeln?

Det verkar innebära att de bara kör på ett spår så vi får vänta in mötande tåg.

1 gillning

Växelfel innebär antingen att växeln inte kan användas alls, bara i ett visst läge och/eller att växeln gör att tågen inte kan få körsignal på sträckan, vilket i sin tur innebär en tillståndsprocedur och hastighetsnedsättning som gör att tågen blir försenade. I detta fall verkar förseningen detta medför vara minimal. Från Trafikverkets interna information:

Skärpan (IBÖ02 Spårväxel)
Växelfel Skärpan tågen beräknas tappa cirka 5 minuter på felet.

Ofta är Trafikverkets publika trafikinformation totalt värdelös och full med meningslös information som inte hjälper resenärerna.

3 gillningar

Jag börjar misstänka att du har en massa SJ notiser nerladdade. :joy: :slightly_smiling_face:

Skriver ut och sätter dem i plastfickor.

2 gillningar

Ser fick bli lite gott innan det bär av hemåt.



12 gillningar

Sorry :blush:

1 gillning

Jag hoppas att @Hakan_Ander är stolt över mig när jag inte ätit pommes på hela vistelsen här. :joy: :joy:

1 gillning

Vi pratade om att vi måste gå till ett ställe med bra barnmeny när du kommer på Bubblanträff. Bra att du övar lite. :wink:

1 gillning