Vad gör ni just nu?

Du hade m a o inte gjort en cirkelstudie? Hittar ut själv. :joy:

1 gillning

Gör som på Mussen, max 80%. :joy::joy:

1 gillning

Intressant!

Eller så häller man kokade vatten i filteret och ”bränner” kaffet ännu hårdare :sweat_smile::crazy_face:

Skämt åsido… märker stor skillnad på kafferesultatet med vatten runt 95 isch gradigt när jag brygger manuellt direkt i filter och inte är för snabb och bara tar vattnet från plattan och häller i.

Meeen det kan nog alla här redan såklart.

Undrar om det är lika med snabbkaffe… bör det ju inte bli, då det redan är bryggt…

Dåligt av mig. Blev inte ens en kafferep diskussion…

Jag tycker Mollbergs är den bästa vardagsbönan. Sedan finns det ju mängder av bättre/godare men dyrare bönor. Det är lite det som är kul när man börjat med kvarn. Smak är ju subjektivt men jag kan tipsa om några rosterier som håller hög och bra kvalitet om du vill.

1 gillning

Lunch på stranden

17 gillningar

Afternoon Tea på The Wallace Collection

18 gillningar

Pizza på ett torg i Nice

24 gillningar

Det är ju iallafall fredag.

8 gillningar

Jag fick världens överraskning av frugan när jag kom hem från jobbet idag. Ungarna var körda till mormor och morfar över helgen och sedan möttes jag av detta :heart:

19 gillningar

Nu är fru Attefors sugen på barn nummer 3
image

2 gillningar

Allt för att slippa dig på duschbrunnen efter en lyckad AW. :joy::joy:

2 gillningar

Nice, haha jag drack exakt samma bubbel idag, det var gott :ok_hand:

Ont i huvudet kanske kan undvika det kortsiktigt..? :sunglasses::sweat_smile:

Syftade på @Marcus_Attefors :upside_down_face:.

Min sambo och jag är definitivt klara :sweat_smile:

Aha, då är jag med..:joy:. Till @Marcus_Attefors får rådet bli brunnslocket..:sweat_smile: lika kortsiktigt som huvudvärk, men vissa problem kan bara skjutas framåt..:joy:

1 gillning

Blir nog inga fler där heller, han är ju antingen dyngrak eller har hangover. Dåliga combos. :joy::joy:

Satt upp resterande krokar;

Fixat täcksida för att dölja hon, tog bara drygt ett år :sweat_smile:

12 gillningar

Nybadad i ett 15-gradigt och :sunny:-igt Malmö

11 gillningar