Vad gör ni just nu? (2023)

Trodde inte det gick att hyra radiobilar. :joy::joy:

Du kan va en radiobil!

4 gillningar

Sixt har varit dyrare så har blivit Avis dom här två resorna, har fått okej uppgraderingar om jag frågat hos båda men Avis har oftast fler bilar så man kan välja lite.
När man är SAS guld eller högre får man (fejk)platinum hos Sixt och Precident hos Avis, hjälper en allafall att komma förbi köer ibland :slight_smile:

1 gillning

ang köer är ju Hertz mil före alla andra. en automat som sparkar ut nyckeln. tar max 1min.

Tänkte på det när jag checkade ut från hotel i dag. de stog och fipplade med datorn i lätt 5minuter. WHY!?. jag hade förbetalt rum och inget på notan. Fattar inte.

1 gillning

Hemma efter litet pubbeskök och sedan burgare på Phils Burger på Drottninggatan. Det är dock ett ställa jag reser varningsflagg för. Extremt dålig service, luktade avlopp i lokalen och de stängde 21:00. Burgarna var goda och det var resten av maten, pommes, lökringar, cheesfries etc. Men. maten väger inte upp helhetsintrycket. Möjligen kan man trösta sig med att det var billigt.

5 gillningar

Lite som hotellet vi bodde på i Berlin. Man loggade in på en surfplatta, anslöt sitt kontokort så kom nyckelkortet till rummet. Stoppade nyckelkortet i en låda när man checkade ut. Fanns en personal vid info disken, annars helt obemannat. Funkade klockrent.

4 gillningar

Som det ska vara.
Bonvoy har att man kan checkain via appen och använda BT som nyckel.
MEN man måste fortfarande gå till en disk och legga sig att det är jag som är jag och stå och titta på den personalen i 5-7min klickandes på datorn......och tillslut ändå ge än en vanlig rums nyckel.

2 gillningar

Avis funkar smidigt tycker jag för ibland så visas det i appen vilken parkeringsplats bilen står på , så går man bara dit och tar bilen, nyckeln ligger på instrumentbrädan , visar körkort på vägen ut från garaget bara

Det är riktigt skönt när man kommer ner i repan för att checka ut och det är fullt med folk och man bara kan göra de i telefonen :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Lyssnat på live pod. Korv är gott. Nu dags för bingen.

Jag hyr 9 av 10 av Sixt för de har roligare bilar(förutom Yaris dådå :slight_smile: ). Men när du säger så om Avis så ska jag absolut testa de mer.

Vilken hotelkjedja har så?

1 gillning

En högerfilsbil som jag kallade den då min son hyrde en för ett antal år sedan, han förstod inte vad jag menade innan han körde den på E4:an.. :sunglasses:

2 gillningar

Fibblar med min värsting klocka. :joy::joy:

9 gillningar

Ha den på nästa klockmässa du besöker :joy:

2 gillningar

Funderar på att ta den till Geneve. Risk för att man blir örfilad av polaren men det kan det ju vara värt. :joy::joy:

1 gillning

Envisas gärna att demonstrera alla funktioner i varje monter ni besöker. :rofl::rofl:

Faktum är att det finns en hel del AW på folks handleder även på mässan så man blir ju inte helt idiotförklarad. Men i våra kretsar kan det ju bli kompanistryk. :joy::joy:

2 gillningar

Säkert samma kretsar som fortfarande beställer i luckan på mcd som djur. :joy:

5 gillningar

Troligtvis men de har ju något vackert runt handleden att vila ögonen på medans de väntar på sin order. AW & appnissarna får ställa sig med Nisse i hörnet. :joy::joy:

2 gillningar

Nordic Choice Hotels här i Norden, vissa av deras hotell har nyckeln i appen så du behöver inte ens gå till repan.

IHG och Hilton tillåter att man checkar ut i appen , allafall på vissa av deras märken.

Man lämnar bara nyckeln i rummet eller i en box vid receptionen :slightly_smiling_face:

Bodde på ett Thompson i helgen, dom är en del av Hyatt , där fick jag notis från appen om både in & utcheckning men det var ingen kö så brydde mig inte om de.

1 gillning

Pfff, du kan vara en högerfilsbil.
Går finfint att bränna på 130 i vänsterfilen om man vill!
Vet inte hur många stora volvoar jag gasat om vid rödljus för dom förväntar sig inget av en liten Yaris. :smirk:

4 gillningar