Vad gör ni just nu? (2023)

Ett gammalt talesätt är ju en pralin per watt. :joy::joy:

2 gillningar

Låter inte så dyrt :sweat_smile:

En mycket prisvärd installation. :joy:

Påtal om det så hoppas jag att jag orkar göra praliner snart, var längesen nu!

Praliner är ett jävla jobb ska du veta och chokladen är inte så billig den heller. :joy::joy::joy:

3 gillningar

6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Melodifestivalen 2024

Problemet med extraljus är väl att det alltid finns någon som har kraftfullare ljus. En bekant hade monterat 24v ljus, från en helikopter, på sin Amazon då det begav sig på 80-talet. Större generator och dubbla batterier. Behövdes även för att driva den absurda musikanläggningen.

Själv har jag inte dåliga extraljus men det är ju inte lönt att hamna i någon pissing contest med en timmerbil eller ens en A-traktor. Man är dömd att bli bländad så skinnet korvar sig.

Trodde jag var på Gröna Lund när jag hamnat i en radiobil. :joy:

Jag tycker du är elak mot Toyota. :joy:

1 gillning

Nu ska vi se vad den här kvällen kan bära med sig..:blush:

14 gillningar

Du önskar bara att du hade en elbil med app :wink:

En natt i duschen på @Marcus_Attefors vis? :joy:

4 gillningar

Lite önskar man ju det. Men den önskan har väl funnits där 35 år utan att ha realiserats..:joy:

2 gillningar

Hade jag velat ha en elbil så hade jag haft det men jag kommer att köra app fri fossilbil så länge det går. Det verkar alldeles för omständligt att hela tiden jaga laddstolpar utan köer och billig el som verkar vara elbilsägarens största huvudbry.

Säg åt chefen att du vill kunna ladda på jobbet, han tjänar ju multum på sina solpaneler :rofl:

Det sista jag hörde var att han gick back på panelerna. :joy::joy:

1 gillning

Nu har nyöversättningen av Sagan om ringen stått orörda i bokhyllan i snart 20 år. Dags att plöja igenom dem. Som att springa ett maraton.

4 gillningar

Lyssnade på trilogin som ljudbok nyss. Då i Åke Ohlmarks översättning.
Det är ett fantastiskt fint verk av Ronald Tolkien.

1 gillning

Bokserien som fick mig att fastna för fantasy. Synd bara att Ohlmarks översättning är så dålig.

Tycker nog den (översättningen) är bra överlag, som svensk bok. Den är inte ju inte exakt som originalets mer korthuggna skrivsätt. Vill man ha det, då är det nog bättre att läsa trilogin på engelska. Nyöversättningen är betydligt sämre i mitt tycke.