Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Samma här, men det är jag som får gå in för sambon hatar att gå i affärer :rofl:

Är @Peterboxy din sambo? :hushed:

1 gillning

Ser du var jag är nu…?

Ja, det är kul att alla vägar är döpta efter orter i Sörmland. Vi har Ottekilsvägen här i närheten och min syster bodde ett tag i Ottekil.

Sköldinge, Stigtomta och Flen har jag spelat fotboll mot klubbar i som ung.

1 gillning

Nitlott…:grin:

2 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Lösning för smart kristallkrona?

Väntar utanför en öde butik. .

1 gillning

Dags för fika. Ingen budapeststubbe i dag @RolexJocke.

8 gillningar

Bakar bröd med fikon och valnötter. :yum:

10 gillningar

Klart jag kom hem med en Budapest.

6 gillningar

Väntar på maten.

4 gillningar

Äntligen :yum:

4 gillningar

Mumbai?

Jepp!
Mumbai i Vega.

1 gillning

Nyss hemkommen från dop (bara närmast sörjande) nu fick det bli en öl och lite hockey :beers::ice_hockey:

bild

6 gillningar

Den har jag aldrig hört talas om. Bra? Antar det iom att @Zop klippte det direkt.

Det tycker jag den är. Vi brukar åka dit några gånger per år och hämta.

1 gillning

Jag har bara ätit där en gång och minns faktiskt inte vad jag tyckte. Min favorit är Buddha Nepal i Årsta.

1 gillning

Den har jag heller inte hört talas om. Vi kör nästan alltid http://bapuji.se/ i Älvsjö. Riktigt bra.

Den skall jag testa nästa gång. Kommer man i tid så kan man köpa sig en Dovre också på konditoriet. Ett alldeles fantastiskt bakverk👌

Från Älvsjö bageriets hemsida.

” Dovrekakan, som har varit ett ämne i både DN och i P1:s Meny, bakas dagligen. Dovrekakan är en lyxigare variant av vetekrans, vars vetedeg är bakad med ägg. Kakan är vidare fylld med en kräm av smör, florsocker och vanilj, och väl försedd med ett täcke av pärlsocker och hyvlad rostad mandel ovanpå. ”

1 gillning