Vad gör ni just nu? (2025)

Gråta tycker jag nog är rimligt

Köpte hem en egen ultraljudstvätt och rengjorde förgasaren, så nu går den fint :pray:
De äldsta barnen blev lyckliga :heart_eyes:

Var in till stan en sväng så passade på att köpa ett nytt batteri till den också :+1:

Tvååringen testade sina skidor häromdagen också, lite skräckblandad förtjusning kanske :face_with_hand_over_mouth:

6 gillningar

Fantastiskt. Barnen (Skåne) var ute och letade backe i grannskapet. Detta var den bästa de hittade :blush:

7 gillningar

Vi har ju haft väldigt varierande väder, första snön då kom det upp till 5 dm, sen försvann allt efter några dagar, sen har det kommit lite från och till men blivit bart direkt nästan. Vi hade ju 6 grader i helgen som var tex, men så denna veckan har varit kall och det dumpade nog drygt en dm här nu på nyårsnatten/nyårsdagen :slight_smile:

2 gillningar

Hjälp mig gärna förstå mitt resonemang varför jag sparar alla gamla Apple-kartonger samt alldeles för gamla produkter som inte längre går att använda.

Städar för fullt och har bl.a hittat iPhone 4 och 4s. Ändå prime Apple.

Det värsta är att jag nu samlat mod till att slänga kartongerna. Själva produkterna flyttar jag till en nybildad ”museumlåda”. Så kan jag om 5 år idiotförklara mig igen.

3 gillningar

Man spar alltid kartongerna, sen gammalt. :joy:

3 gillningar

Sparar dem för aktiva prylar och bra att ha. Men har börjat återvinna/ sälja dem då man kan inte spara allt :blush:

Man måste ju ha något att spara kvittona i. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 gillning

Jag har faktiskt börjat på slänga våra kartonger också, men säljer ju sällan vidare något heller längre så :nerd_face:

Hade inte @Marcus_Attefors ett extra förråd fullt med kartonger och annatsom du rensade ur för några år sedan? :smile:

Exakt, borta i Bromma :joy:Blev dyra kartonger i slutändan :sweat_smile:

2 gillningar

Det är inte fullt förrän det rinner över. :joy:

8 gillningar

Jag ger mig. Dock brukar jag bli full av lycka av alla kartonger men den där Apple lädersleeven gav mig absolut ingenting. Vaskade den till en kollega, som i sin tur, ja, vaskade den😆

Lädersleeven var ju 99:- hos Mediamark kommer att bli en riktig raket på Tradera om några år. :joy::joy:

1 gillning

Frukostpusslat, nu blir det frukost haha.

14 gillningar

Turfar!

11 gillningar

Ute och försöker åka lite vilse :grin:

13 gillningar

Slipar sten :nerd_face::sweat_smile:

Slipar alltså till nedersta raden efter golvets fall :sweat_smile:

14 gillningar

Skulle "bara" in på MIO och kolla lite. Tydligen saknade vi en fotpall för 4K till soffan.

Att man går på det varje gång. :joy::joy:

10 gillningar

När är du tillbaka på jobbet? :blush: