Gick ut och satte i motorvärmaren åt dottern, som skall jobba i dag. -27. Brrrrr ![]()
Då är det skönt med fjärr eller SMS att starta upp dieselvärmaren.
#curlingfarsa ![]()
Borde haft en sådan, är ju en diesel.
Startade motorvärmaren i dieselbilen med fjärrkontroll åt frugan i morse. När jag en timme senare själv skulle starta värmen i elbilen så gick det inte, för svag laddning på 12V batteriet ![]()
Störigt att så många elbilar har problem med 12 v-batteriet, borde vara en icke-fråga när det borde vara förhållandevis enkelt att säkerställa underhållsladdning från högspänningsbatteriet.
Själv har jag klarat mig utan bekymmer så här långt efter 3 år och ca 5 500 mil med elbil. Att kunna starta värmepumpen med en app är ju en av de största fördelarna med elbil.
På en fossilbil antar jag att värmare i kombination med korta körsträckor är en utmaning för batteriet?
Mycket riktigt, har 8 km tur och retur till jobbet. Bensinvärmaren startar på kanske varannat försök och oftast slår den av efter 10 min p.g.a. låg laddning i batteriet.
Borstat fram bilen. Tänkte att den var ganska snöfri när det började snöa och då var det minusgrader. Vill inte köra igång värmaren och få en sörja som man inte får bort som sedan blir till pansar. Mycket nöjd med mitt initiativ..![]()
![]()
Man ska köra minst lika länge som värmaren gått om man ska återhämta batteriet.
Sitter här och tjatar mer er medan bilen värms..
. Gillar dock inte att den värmer batteriet. Elen kostar ju för bövelen 153 öre just nu..![]()
Ps. Steg ett är klart. Nu ska bara värmen igenom inredning, plåt och glas så att bilen blir lite isfri.
Har haft det på listan i två år ![]()
Fantastisk bakgrund! Kan du dela?
Snösläde har inte alla det med egen fastighet?![]()
Är inte det en iPhone standard bakgrund?
Hjälpte en granne på lantstället (släkting till min fru) att koppla ett par bluetooth-hörlurar till tv:n. Det tog ett par minuter.
Fick en flaska naturvin som tack.
Borde ju ingå när man lägger miljonbelopp! ![]()