Vad gör ni just nu? (2023)

Tar mig några churros.

7 gillningar

Barnens flyghelg på
Aeroseum


6 gillningar

Grattis i efterskott! :heart:

1 gillning



12 gillningar

Läckert!

1 gillning

Va också där och härjade idag

1 gillning

Denna jävla dag full av motgångar och bakis. Blev panikhungrig och barnen ville ha pizza så vi gick till affären. Jag var inte alls sugen på pizza men däremot kött. Allt är så jävla dyrt men där i ett hörn ligger något som jag inte ätit på många år - flintastek. 40 spänn för ett kilo så varför inte? Hur jävligt kan det egentligen vara?

Kommer hem, hackar sallad, gör en vitlökssås och sätter på grillen. Gasolhelvetet dör under grillningen så ett par svordomar senare stapplar jag mig ut med den tomma gasolen och drar till Ica för att köpa en ny.

Väl hemma igen så kopplar jag in gasolen och börjar grilla denna trötta, billiga köttbit.

Hör en smäll och då har lilleman dragit ut ett glas saft över hela bordet i deras rum så allt är sockerkladdigt. Sanera rummet och bakfyllan, värmen och stressen bara blir värre och de första ångestdropparna av svett börjar komma och likaså illamåendet från bakfyllan. Nu några timmar senare sitter jag med min wrap och äter.

Saknar brunnslocket dagar som denna.

10 gillningar

:pray::grin:

Kollar när sonen dömer fotboll.

6 gillningar

Åt du flintasteken? Har ätit det en gång i hela mitt liv, det var ingen höjdare.

Går inte ens att förbättra med ananas och banan.

Haha yes, gjorde en wrap på den, smaken döljs rätt bra då så var faktiskt riktigt gott =)

1 gillning

Nu ska vi inte prata illa om flintastek. Köttbiten som på allvar introducerade grillningen i Sverige. Dessutom ganska god om man har tur att få tag på en bra bit.
:smiley:

3 gillningar

Den hette rysstek från början. Det namnet hade inte fungerat i dag.

2 gillningar

Tycker nog ändå att det skulle fungera. "Älskling jag går ut och grillar en ryss."

1 gillning

Sant, gör ju inget om den blir lite bränd då heller.

Är det vaniljsås med chokladsmak i den lilla skålen?

Hämtar duktigt sliten fru

10 gillningar

Rutinerade män har väl dubbla flaskor? :nerd_face:

1 gillning

Man får gratulera :slightly_smiling_face:

1 gillning