Vad gör ni just nu? (2023)

Volvo, Audi, Golf, Citroën, Peugeot, Kia, Hyundai, Toyota, BMW, Merca you name it. Lynk är förbannat trevliga helt enkelt.

1 gillning

Najs! :ok_hand:t3: Hur upplever du vägljud och buller inne i kupén i högre hastigheter?

Extremt tyst och fin, körde några mil i 130-140 och bilen är knäpptyst. Otroligt trevlig. Allting känns lyxigt och genuint. Dessutom känns den pigg vid gaspådrag.

2 gillningar

Är det en 01?

Trevligt! Kul att du är så nöjd

1 gillning

Japp, nya modellen -22 med snabbare laddning och laminerade framrutor och lite annat smått o gott :blush:

2 gillningar

Är du okej @Marcus_Attefors ?

Har du kollat hur långt du kommer på el?

Jajemensan! Är en bra bit från där jag bor :slight_smile:

2 gillningar

Ser på näst sista avsnittet av The Marvelous Mrs. Maisel. Kommer att sakna den här serien.

2 gillningar

Juste det var ju den jag skulle börja titta på

1 gillning

:wave:t2: Hur mycket bygger denna kombination totalt på höjden, mätt från biltaket?

Hmm, det var inte mycket, klorna till fästena på takboxen tog nästan i taket på bilen, var några millimeter till godo :smiley:
Har ju sålt bilen och räckena nu :slight_smile:

Så enligt Thule är boxen 35 cm, så gissar på ca 37-40 cm :slight_smile:

1 gillning

Ah okej!

Jag kikar lite efter räcken och box som bygger max 38 cm totalt över bilen. Detta pga garageporten är låg. Vill ha en box som är hyfsat lätt också, helst inte 25-30kg som Thules lägsta ligger på…

Jag har samma dilemma!
Dumt nog så tog vi samma höjd som tidigare portar när vi bytte till en bred. Så tror inte vi fått in Kodiaqen med boxen. Tror det kan funka beroende på hur mycket teslas räcke bygger.

Edit: Nu när jag tänker efter så byggde det kanske något mindre, eftersom räckena är försänkta på boxen.

1 gillning

Mmm får undersöka lite.

Denna skulle kanske kunna funka beroende på vilka räcken man har

Ligger just nu och kvider. Gjorde en liten för stor jumbobeställning i djuraffären så just nu ömmar kroppen både lite här och där. Blir väl till att köra både ettan & tvåan under natten så löser det väl till sig till frukosten. :joy::joy:

5 gillningar

Kämpa..:sweat_smile:

1 gillning

Om du ska ha lågt är väl Packline FX Suv ett alternativ, men kanske tight om man kör längdskidor?
Men jag föredrar sidoöppningen på Thule :slight_smile:
Jag kör ju XT Alpine :slight_smile:

Verkar som Packline FX SUV har utgått annars hade den nog varit bra. Men ganska tung och som du skriver packning bakifrån. Jag föredrar också från sidan