Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Bakar bröd med fikon och valnötter. :yum:

10 gillningar

Klart jag kom hem med en Budapest.

6 gillningar

Väntar på maten.

4 gillningar

Äntligen :yum:

4 gillningar

Mumbai?

Jepp!
Mumbai i Vega.

1 gillning

Nyss hemkommen från dop (bara närmast sörjande) nu fick det bli en öl och lite hockey :beers::ice_hockey:

bild

6 gillningar

Den har jag aldrig hört talas om. Bra? Antar det iom att @Zop klippte det direkt.

Det tycker jag den är. Vi brukar åka dit några gånger per år och hämta.

1 gillning

Jag har bara ätit där en gång och minns faktiskt inte vad jag tyckte. Min favorit är Buddha Nepal i Årsta.

1 gillning

Den har jag heller inte hört talas om. Vi kör nästan alltid http://bapuji.se/ i Älvsjö. Riktigt bra.

Den skall jag testa nästa gång. Kommer man i tid så kan man köpa sig en Dovre också på konditoriet. Ett alldeles fantastiskt bakverk👌

Från Älvsjö bageriets hemsida.

” Dovrekakan, som har varit ett ämne i både DN och i P1:s Meny, bakas dagligen. Dovrekakan är en lyxigare variant av vetekrans, vars vetedeg är bakad med ägg. Kakan är vidare fylld med en kräm av smör, florsocker och vanilj, och väl försedd med ett täcke av pärlsocker och hyvlad rostad mandel ovanpå. ”

1 gillning

Wow, den ska jag prova när hustrun inte ser på…:sweat_smile:

Har du inte testat den? Du bor väl inte så värst långt därifrån? Trodde den var känd i hela söderort :wink:

Jag är inte så värst förtjust i bullar och liknande men den där är riktigt bra.

Kollar på Dark Tranquility Live från Storan. Konserter är nog det jag saknar mest i Coronatider. Bra att det går att lösa med live stream. :metal:

2 gillningar

Stormtrivs när jag hör Air Fryern i bakgrunden. :joy::joy:

3 gillningar

Jag älskar bullar och grejor när jag äter det, men har inget sug alls efter sötsaker(har inte ätit min favorit semla på flera år). Det gör att allt sådant passerar mig helt obemärkt. När du skrev tänkte jag att jag tror jag hört talas om dessa delikatesser. Detta är dock lite turligt då jag definitivt inte behöver smocka i mig massa bullar och längder…:relaxed:

Bubblar och dricker öl, och tittar på vad Marcus säger om Max. Efter att jag haft den sedan släpp… måtte han ge den bra betyg!

2 gillningar

Summering: Störst, bäst och vackrast men ditt lillfinger är kört.

2 gillningar

Tur jag har två!