Vad gör ni just nu? (2019–2021)

När turbon rasade på min Volvo 940, 2004, hade jag ”turen” att inga vingar gick sönder, enbart glapp så den sköt ut olja i avgassystemet.

Köpte en isärskruvad turbo från en Ford sierra cosworth för en tusenlapp, köpte nya skruvar på järnhandeln för att skruva ihop turbon. Fick kapa med bågfil så skruvarna blev lagom långa :rofl:. Turbon fungerar fortfarande så här 16 år senare

1 gillning

En 940 från 2004? -94 menar du? :smiley:

Turbon rasade 2004, en 940 från 93 :speak_no_evil:
Förtydligade lite i inlägget

Aha :smiley: Då är jag med

Volvo turborasar inte i samma utsträckning som SAAB. Och som sagt är det inte en massa delar i motorn så brukar det gå bra.

Dagens städning! Byte av lakan och precis skaffat konto på bubblan.teknikvecka.se. Vad är det med en härliga rosafärgen när man kör darkmode?! Lyssnat på podden Teknikveckan när jag utförde marktjänsten.

2 gillningar

Välkommen till Bubblan! :slight_smile:

Den rosa färgen matchar med Teknikveckans logotyp.

Man blir ju pigg iaf när man skriver replies… det sticker lite i ögonen, men man vänjer sig väl =)

Det är nog cachen som ställer till det för dig. Här syns den alldeles strålande!

1 gillning

Funkar nu.

2:a passet efter 4 veckors uppehåll pga småsjuk.
bild

2 gillningar

Intressant lyssning. :rofl:

bild
Hade jäst över från ölbryggningen så bestämde mig för att testa att göra lite cider.

10 gillningar

Är det samma historier som vanligt…:joy:

1 gillning

Yep, repeat.

är det markus favorit pizza? (@Marcus_Attefors)

Nu fredagsmyser vi. bild

9 gillningar

Fasen är du i Sollentuna och myser!

bara i Sverige över natten. passade på att hälsade på en exkollega som bor bakom den pizzan. Kom att tänka på att det är säkert här i knutarna du bor.

1 gillning

Bor i samma område :slight_smile:

2 gillningar