Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Det är väl lite en kvarleva från förr när det var riktiga borstar i automattvätten. Inga större problem nu för tiden skulle jag säga. Sen är det ju bekvämt att bara köra in. :man_shrugging:

ok…gamla fördomar alltså.

Jag hade förut att vaktern på vår parkering tvättade bilen. Men såg att de använde samma hink vatten till alla bilar och ibland tappade svampen på marken och körde sedan vidare med den på bilen…så…tvättar dem själv nuförtiden :slight_smile:

Jo, det gör man även om automaterna blivit avsevärt bättre. Riktig biltvätt är ,vid behov, avfettning. Alltid en alkalie och sedan tvätt med dubbla hinkar. Låt bli engångssvampar och dra fram och tillbaka med svampen för att undvika microrepor som ser ut som ”spindelnät”. Men det finns många åsikter om detta :man_shrugging:t2:

Bytte in min gamla bil förra veckan, försäljaren kollade inte ens på den.
Glad jag inte slösade till på att handtvätta den bara för att slippa microrepor.

1 gillning

Och du gör det i en biltvätt! :scream:

Exakt, förstår inte hysterin runt biltvätten. Har alltid kört med biltvätt men aldrig stött på någon bilhandlare som gnällt över repor eller lack problem.
Men jag är inte en biltok så har bara vanliga Svensson bilar typ Volvo, vw. Förstår om man har en Bugatti att man inte tar den till biltvätten på OKQ8. Men känns som detta inte är ett större problem. Men blir gärna rättad på detta.

Min bild är att om du gör allt rätt vid handtvätt, byter svamp, byter vatten etc. så är väl det bättre. Men automattvättarna här i Sverige är så bra idag att skillnaden är minimal.

Jag har ju förmånen att då och då tillbringa lite tid i Centralamerika. Där finns det automattvättar man inte gärna kör in bilen i. Å andra sidan är automattvättarna kända för att man också kör en snabbis där…:crazy_face:. Så man kanske struntar i lite mikrorepor…:sunglasses::grin:

2 gillningar

Vette fan. Syns direkt när det är lite sol vilka som tvättar i automattvätt. De bilarna är full med solrosor från mikrorepor i lacken.

Borde ju vara ett mervärde när man byter in den då den levereras med bukett. :joy::joy:

2 gillningar

Äntligen funkar Handelsbanken med Apple Pay!
Edit: oj såg nu att det har varit ute ett tag. Hade helt missat😅

2 gillningar

Ett mer korrekt namn är kanske “sliprosor”? :thinking:

1 gillning

Det fanns lite utrymme kvar? :joy::joy:

Ja lite här o där , får passa på när de öppet igen :relaxed:

1 gillning

Blev sugen på att bygga på lite mer på mig själv nu! Ska ta tag i det, har inte gjort någonting sen 2017… :open_mouth:

Då e de dax :+1:t2:

1 gillning

japp

Screenshot_20201013-183219_Outlook

Har du blivit kapad? På marken menar jag…:innocent:

Laddar inför event, pinne och falukorv :ok_hand:t2:

7 gillningar

Göttar mig på balkongen :sunglasses:

9 gillningar

Dags för turbobyte. bild

9 gillningar