Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Grabben däckad efter inskolning på förskolan. Jag läser klart en bok och dricker kaffe
Image

4 gillningar

Räknar minuter… kan inte tiden gå fortare idag?

2 gillningar

Väntar…

1 gillning

Tung litteratur för en så liten parvel :joy:

1 gillning

Kom årecis hem. Var f*n är min uppdateringar? :tired_face::tired_face::tired_face:

1 gillning

Kanske därför han däckade så fort :stuck_out_tongue:

:joy:

Nu blir det att hoppa in i bilen en timme och åka till ett av våra kontor och ge dem lite stabilare nät :slight_smile:

2 gillningar

Just insläppta på en Närakut. Sonen skadat, förhoppningsvis stukat, tummen. Jag trodde man lät sådant läka ut själv och gör det inte det hör man av sig till vården.

Men 1177s riktlinjer är att söka vård omedelbart. Så här sitter vi…

2 gillningar

…markus ska fixa nät.

God help us all.

Kommer lira magiskt med Sonos!

Kan meddela herren att allt fungerar som en dröm! Till och med deras Play:1 som de har här :wink:

2 gillningar

Har ni en central wireless controller?

Är ett litet kontor på 3-4 pers bara jag är ute hos så allt går via en vanlig hederlig bredbandsrouter som jag bara har kopplat in den nya switchen i och petat i två AP:s som är utspridda på kontoret.

Men om de åker till ett annat kontor inom samma företag?. Måste de signa upp sig på nytt wifi?

Nej det sköts centralt! Så oavsett vilket av de ca 40 kontoren man är på så hoppar man in på wifit direkt

Precis…så ni har en central wireless controller.
Har aldrig lekt med Arubas controller för vi kör Cisco i huset. Men tittar på Fortinets grejer nu för cisco behöver uppgraderas så tittar på vad som finns på marknaden.

Vi kör uteslutande Arubas prylar och jag har inte varit involverad alls i nötverksadelen på jobbet egentligen men skall bli det nu men för oss har de fungerat bra

Ska ta en titt på Aruba men på pappret saknas det flera saker som vi har som baskrav i byggnaden.

1 gillning

Det visade sig att sonen brutit tummen…:roll_eyes:. Han han spela en fotbollsmatch sedan blindtarmen… Lite som Phil Jones i Man Utd…:grin:

Sedan åkte jag och hämtad ut min MBP som varit inne för byte av tangentbord på Apples bekostnad. Det som fick mig att ta tag i det var när @Esse nämnde att man även får batteriet bytt. Det är ju en fantastisk affär för oss konsumenter, om vi tuggar i oss att Apple körde med ett oanvändbart tangentbord i flera år. Så här sitter jag med en dator med nytt tangentbord och ett nytt batteri…:+1::partying_face:. Dock känns knapparna lite annorlunda. Men Apple har ju gjort flera justeringar på tangentbordet under åren. Dock utan att lyckas som vi vet. Någon som vet vad de gjorde? Anses det ha förbättrat tangentborden?

Sedan en fråga. När jag hämtade ut datorn satt det svartatejpbitar runt ingångarna. Varför? Antar att det bara är ett transportskydd? De byter ju hela top case.