Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Delvis för notiser. Men jag gillar att köra i en app och inte få massa flikar i Safari.

Körde den men blev idiot på alla notiser, kör firefox vilket passa mig bra.

TV:s webbapp kopplar ifrån sig från Safari så den blir separat och det blir inget problem.

1 gillning

Jag kör via Safari vilket fungerar utmärkt. Men vet ju inte vad jag går mist om. Men vad menar ni med Webb App?

Esse förklarade det för mig för ett år sedan men minns inte var… Hursomhelst har TV programmerat sin ”lägg till på hemskärmen” så det blir en s.k. webbapp av det hela. Prova får du se! :grinning:

(Gör sedan samma sak på 99mac som inte har webbapp så ser du skillnaden. Denna kommer nämligen att rulla i Safari som vilken webbsajt som helst. Då får man det problem som @Hakan_Ander inte vill ha.)

Ska testa. Vad är fördelen utöver att slippa flikar?

Jag gillar min app bättre. :wink::hugs:

Det får du gärna göra! :+1:
Jag ville bara förstå argumenten för varför (har testat ”din app” också för några år sedan men föll inte för den). :crazy_face:

1 gillning

Minns inte riktigt vad det var nu, men i början var det så mycket strul att jag gick över till safari. Började bygga en egen app för discourse men tiden räcker inte till…

Jag tror att många vill ha Safari rent och så få flikar som möjligt med tanke på att även iCloud-flikar fångar upp dessa. Så även jag.

Kan också vara bra att ha en webbapp i appväxlaren om man enklare vill byta mellan appar.

Enda nackdelen jag kan se med en webbapp är att man inte kan få notiser (något som en och annan ser som en fördel).

1 gillning

Jag ska testa. Tidningar var ju pigga på att marknadsföra detta för en herrans massa år sedan. Tyckte det var bökigt. Men en kan man ju ha och notiser använder jag inte på TV.

1 gillning

Pangar lite

9 gillningar

Är det ljuddämpare på?

Bråkat med min teknik. Klippt gräs och fixat lite på tomten samt förberett för eftermiddags bbq med goda vänner. Nu några minuters paus.

5 gillningar

Det är du värd. Skall själv fortsätta måla i dotterns rum men sedan blir det grill här ikväll också.
Fantastisk väder denna vecka. :sun_with_face:

3 gillningar

Yes, lite snällare mot öron och omgivningen

Tagit årets första havsbad

8 gillningar

Tack! Visst är det underbart med :sun_with_face:

Bordet redo för nationaldagsmiddag.

7 gillningar

Vi bestämde oss för att ta en utflykt till en damm med änder nära sonens gamla förskola. Irrade runt länge och väl i ett naturområde vid sjön (stora röda ringen) utan att hitta rätt plats. Till slut gav vi upp och gick till en parklek och stoppade i oss picknicken där i stället.

Kikat lite närmare på kartan när vi kommit hem och insett att dammen ligger i en helt annan riktning (lilla röda ringen).

:flushed:

Nåja, 9 km med en som snart fyller 6 år. Han lär somna tidigt i kväll.

6 gillningar