Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Snyggt!!!

1 gillning

Känner mig lite uppspelt. Ikväll ska jag ut och dricka lite öl med en kompis, det har jag inte gjort sedan i augusti förra året. Och dessutom ska jag nog åka tunnelbana till kontoret imorgon, det har jag inte gjort sedan februari förra året.

4 gillningar

hallådär… du drack öl med två bästisar förra året

1 gillning

Men var inte det i juli eller augusti? För övrigt kanske man kan säga att det var så trevligt så jag behövde inte gå ut på 9 månader…:partying_face:

24e oct enligt min telefon

24 juli?

screencapture 2021-05-26 085339

1 gillning

Hehe… Måste man läsa också…?:nerd_face: :sweat_smile:. Okej, var det så sent på året. Då har jag inte varit ute sedan 24 oktober…:partying_face:

2 gillningar

Galet. Jag tyckte jag läste något om att sverige skulle lätta lite på restriktioner 1juni?

Generellt börjar lättnader 1 juni. Men regionerna kan ha strängare regler och det är alltid den strängaste regeln som har företräde. Jag tror att Stockholm påbörjar sina lättnader den 14/6 om de inte har ändrat sig. Att de har/hade 14/6 är dock inget genomtänkt utan kommer sig av att när Stockholm tog sitt beslut så daterade des till den 14/6. När Folkhälsomyndigheten sedan tog beslut om lättnader från 1/6 ligger så att säga Stockholm regler kvar enligt det tidigare regionala beslutet. Därför kan de ha ändrat beslutet då det inte var baserat på en särskild smittskyddsbedömning.
Djäkligt svårt att som medborgare hålla koll på det där.

För övrigt har smittan gått ned med 40% på en vecka i Stockholm rapporteras det nu på morgonen. Det är fantastiskt. Det ska jag fira med några öl och sedan en pokal för United ikväll.

3 gillningar

Nästa gång du kommer till Gbg ska du få gå till riktigt ölhak :smiley:

3 gillningar

Verkar som kungen av Bålsta fyller år idag. Så grattis @Sevis på födelsedag. :champagne::tada:

4 gillningar

Kungen av Bålsta som numera har gått i exil på Ekerö? :wink: Grattis @Sevis! Hoppas att många budbilar är på väg i din riktning.

1 gillning

Lär annonsera här nästagång i gbg så det får bli en meetup! :slight_smile:

3 gillningar

Grattis @Sevis! :tada:

1 gillning

Glöm inte regnkläder.

1 gillning

Hoppas att du firar med en pommes-pizza idag @Sevis :beers::pizza::tada:

1 gillning

Grattis @Sevis :tada::tada::tada:

1 gillning

Grattis @Sevis :cut_of_meat::beers::partying_face:

1 gillning

Grattis @Sevis . :birthday::birthday::birthday::birthday::birthday::birthday::birthday:

1 gillning