Vad gör ni just nu? (2019–2021)

Bilden är tomgångskörning, på väg blir det en skaplig ridå. :joy::joy:

Chillar i soffhörnet i väntan på att Apple ska börja hålla låda om 15 minuter.

1 gillning

Första gången du byter turbo på en Saab? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Inte direkt, denna är inte bytt än. :joy::joy:

Varför ser jag inte tråden om eventet i någon vy? Kollar Applebubblan, Senaste och Olästa
bild bild bild

Den bytte namn till Apple iPhone Event 13 oktober 2020 tror jag.

Men den tråden finns inte på någon av de vyer jag visade. Jag kommer åt tråden via att gå in från notiserna.

Nu tror jag den är tillbaks, trodde först de rensade OT men insåg att de poddar ju för fullt så vi kan spåra ur ett tag till. :joy::joy::joy:

Men kollar jag vyn ”senaste” just nu så ligger denna tråd överst. Men eventtråden syns inte alls.
bild

Du får ringa supporten!

1 gillning

Har du 5G på datorn? Tror det är tvång efter eventet. :joy::joy:

1 gillning

Håller på att tanka ned det nu…:sweat_smile:

1 gillning

Perfekt, glöm bara inte att det måste tankas ner i 5G annars kommer det att lagga. :joy::joy:

1 gillning

Räcker det att byta turbon eller måste man ”rensa” oljesystemet också?

Tänker på ”spån” som kan ställa till det från en rasad turbo. Har för mig att jag hört en del historier om folk som bytt turbon för att sedan råka ut för en motor som rasat.

Jag brukar köra den varm och tillsätta ett motorflush additiv i den gamla oljan som tvättar rent och spär ut oljan lite. Sen är det bara att tömma ur så mycket det går. Sen rekommenderar jag ett nytt oljebyte efter typ 25 mil för att eventuellt få ut lite mera gammal smuts. Just på denna bilen är det inte generalras på turbon utan mer att den trycker oljan genom turbon och ut i avgassystemet. Det är ju värre om det skramlar en massa om turbon och saknas fläktvingar t e x, då bör man nog ta bort oljetråget och se vad det bjuder på.

Nu har man döpt om Eventtråden till “Allt om iPhone 12-serien”. JAg ser dock inte den i Applebubblan, Senaste eller oläst. Nu tar jag mig in i den tråden via notiser. Men skriver igen då det vore tråkigt om sällanbesökare drabbas av samma och missar tråden.

1 gillning

Ja det funkar inte helt klockrent när trådar ändras / splittras, lite allmänt kaos.

1 gillning

Tack Jocke!
Alltid kul att få höra hur proffsen gör :ok_hand:t2:

1 gillning

När turbon rasade på min Volvo 940, 2004, hade jag ”turen” att inga vingar gick sönder, enbart glapp så den sköt ut olja i avgassystemet.

Köpte en isärskruvad turbo från en Ford sierra cosworth för en tusenlapp, köpte nya skruvar på järnhandeln för att skruva ihop turbon. Fick kapa med bågfil så skruvarna blev lagom långa :rofl:. Turbon fungerar fortfarande så här 16 år senare

1 gillning

En 940 från 2004? -94 menar du? :smiley: