Vad finns det i stället för Lightroom?

Får man dela med sig från andra program som inte är så ruskigt överprisade som lightroom? :stuck_out_tongue:

Absolut :slight_smile: Sedan tycker jag Lightroom inkl molntjänsten tvärt om är väldigt prisvärt.

1 gillning

Jag är rätt så imponerad av ML (Machine Learning) i Pixelmator Pro för att snabbt fixa till bilder. Brukar köra på den och eventuellt justera lite. Återkommer med exempel framöver.

1 gillning

Pixelmator-gänget får väldigt gärna skapa en Lightroom-kopia!

1 gillning

Tack vare Darkroom har jag börjat fota RAW igen, finns många bra bildredigeringsprogram men typ bara lightroom och darkroom som kan bulkredigera RAW.

Kollat in Luminar?

Nix, kör darkroom och är helnöjd med det :slight_smile:

Sätter upp Darkroom på listan av möjliga ersättare till Lightroom. Funderar på att byta när abonnemanget upphör. Har kört Lightroom sedan v2.0 så det känns lite läskigt :slight_smile:

1 gillning

Jag kör Photoshop och för mig är det värt varenda krona. Använder det nästan dagligen.

Det som trots allt hållit mig kvar är att Lightroom (Classic) ändå är ganska bra som DAM (Digital Asset Manager) och tillsammans med Photoshop är det väldigt trevligt.

Instämmer, kör (och betalar för) LR classic och Photoshop sen ganska många år tillbaka. Har hittat ett bra arbetsflöde som fungerar för mig. Brukar testa runt lite ibland (t.ex. 1ON Photo Raw) men jag behåller LR och hoppas på förbättringar där (t.e.x. lager skulle vara fint).

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Fotoredigering - före och efter

Glöm inte Affinity Photo, har använt den i flera år. På iPad då.