Vad dricker ni just nu?

Det är ju det jag vill ta redo på som glad amatör. En bra idé är ju om Bubblan, kanske du gör en insamling i mitt namn och skrapar ihop 500 000. Ni kan knacka lite dörr och hänga upp lappar och stå på stan och lite så.

Vi kan kalla den "Rädda Attefors strupe" eller liknande.

1 gillning

Äh, det är väl bara avyttra lite Neonode och slå till.

Den släpps ju om fyra dagar så det hinner jag nog inte så det bästa är att vi kör på min plan.

Jeremy Scott Fashion GIF by Amazon Prime Video

Blanda inte in mig i det här, du får väl råna @RolexJocke på några gamla moraklockor när du åker dit med bilen, sen är det bara att kränga dem på knivsöder :joy:

Du läste inte avtalet när du signade upp på Bubblan va? Där framgår det att Teknikveckan AB kan be medlemmar utföra insamlingar till redaktionen vid behov. Om man bryter kontraktet så måste man byta till Android, köra en Peugeot 308 SW med trasig fläkt och låtsas njuta av att ett paket salta pinnar per dag utan måltidsdryck.

3 gillningar

Försiktig med vad du önskar nu, @pao går igång på sånt. :wink:

Boba tea black sugar med rom.

3 gillningar

Den där rommen är riktigt trevlig tycker jag. En liten 2a till kaffet kan sitta riktigt fint.

1 gillning

Tack för tipset @RolexJocke, den var bra tycker jag :grinning:

5 gillningar

Den funkar.

Fyllt på från mybooze.eu innan eventuella strafftullar.

Lite ovanligt. Denna bourbon är lättare att hitta i Europa än i usa.

Nu känns en ny usa resa avlägset.

4 gillningar

Mycket bättre än den här i alla fall, den föll mig inte alls i smaken.

1 gillning

Då aktar vi oss för den. :joy:

Blev lite goda cocktails och dryck här ikväll.
Innan maten en Churchillian. Stiff cocktail på en mängd bra ingredienser.

Sedan blev det drinkar på rom.
Först ut en Nuclear Daiquiri. En Daiquiri på steroider.:sunglasses:

Across the Pacific. En drink med mycket smak som kräver riktigt bra rom. Appleton 12 & Hampden.

Till efterrätt en Dominicana. Hälften rombaserad kaffelikör och hälften lagrad rom. Lättvispad grädde & riven muskotnöt.

Sedan en liten avec. Calvados från Christian Drouin slutlagrad på fat från Rhum J.M.

10 gillningar

Lite gott och blandat.

5 gillningar

Jobbar du som bartender, eller har du gjort det tidigare? Det är väldigt avancerade drinkar du pysslar med.

Nämen, rödsprit?
Är det verkligen så illa :flushed:

3 gillningar

Sista Limoncello som jag tog från Spanien i höstas. Måste köpa mer nästa år :blush:

7 gillningar

Aldrig jobbat med det. Bara ett stort intresse och för en ”amatör” kanske det ser avancerat ut. Men har man lite kunskap och nyfikenhet så är det inte så svårt.
Det är ju också en hobby som kräver att man har en hel del i sitt barskåp för att göra många olika cocktails. Vill man även att det blir extra bra så får man se till att ha kvalitativa ingredienser vilket alla kanske inte har lust och tycker det värt att lägga pengar på.
Det är som med matlagning. Riktigt bra råvaror gör ju att resultatet blir magiskt.

6 gillningar

Föröl.

3 gillningar