Ser det nu. Sånt som händer. Behöver ju liva upp lite stela trådar ibland.
Du vill bara ge mig jobb.
Chilli och wasabi nötter.
Köpte den strax innan jul. Nu när man fått upp ögonen för eleganta franska viner, så kändes den där tam. Men på den tiden jag inte var Pappe-fierad så var det där en favorit.
Nu såhär efter maten sitter jag och sippar på en Chateau Bouscassé. Inte heller lika god som jag mindes den för några år sedan. Kraven ökar fort när man får smaka på riktiga grejer
Första gången jag smakar.
Inte äcklig, inte jättegod.
Smakar tidigt 90-tal, vita plaststolar, vaxduk med flugor på, bränt grillkött, potatisskalning på stugtrappan och gamla gubbar som ljuger i skuggan.
Smakar barndoms somrar.
Tider när allt var lättare och vi ungar hittade på massa terrordåd istället för att vara på sociala medier.
Det får mig att tänka på den gamla helt idiotiska förpackningen som kallades rigello som var bland det sjukaste som fanns att dricka ur. Minns vi brände hål i den med en cigarett, sög undertryck i hålet och öppnade "kapsylen" och fick i sig innehållet på 3 sekunder. Det såg sjukt ut när halsen svullnade upp och ölen transporterades ner i magen.
De där väcker andra aminen för en yngling som mig. De låg lite överallt och skräpade. I skogen, i parker och på lekplatser.
Det får mig också att tänka på att den gången visade det sig att det inte fungerade särskilt bra att låta ICA och andra matbutiker sälja öl. Och då tänker jag inte på nedskräpningen..
Visst var det de där som lanserades som miljövänliga att slänga i skogen. Flaskorna skulle bara försvinna av solen och vädret.
Pappa lade ut två stycken runt gården men efter ca 5 år hade de inte försämrats något alls. Förutom att trycket på etiketterna var lite blekt
Har inget minne av detta tyvärr. På den tiden och vid min ålder då tänkte man inte så mycket på miljön. Det var innehållet man ville åt, inte förpackningen.
Det var det. Rigello
Dricker vatten innan läggdags. Druckit orimliga mängder öl och sprit på afterski idag. Gött att man ska sova nu
Säsong för semlor så det fick bli en i flytande form - Semla Sour.
Mandellikör, gin, citronjuice och sockerlag med kardemumma
Sprang på den här och var tvungen att testa. Den har definitivt en touch av Oreo och lite vanilj. Kul att testa dom här limited edition smakerna men inget jag kommer köpa igen.
Hade kunnat yxmörda en rostig hatt för att kunna få smaka på denna:
Frågan är om en sån där extremt dyr whiskey egentligen är så otroligt mycket godare än en whiskey för en tusing om man inte är dryckesexpert?