Vad dricker ni just nu?

Menar du att det var varken banan, melon, kiwi eller citron i ölen :sweat_smile:

Det är nog mer en ploj öl. Rätt kraftig smak, men en som är väl kyld går bra.
Inget jag köper igen tror jag. Men kul testa lite.

Precis!

1 gillning

Brukar vara så med kändisdrycker. Som Iron Maidens Trooper Ale, kan ha varit den äckligaste öl jag smakat näst efter Sofiero och Ey Bro.

1 gillning

Provsmakar min nya rom.

2 gillningar

Till de tre korvrätterna drack vi olika öl.

Till efterrätten kaffe och någon tysk äppesprit.

2 gillningar

Landsort lager är fin, om än lite överpris på den för vad det är, men nån gång ibland kan den vara god. Bernard kan man ju dricka enkom för den coola kapsylen :smiley:

Improved Whiskey.:ok_hand:t3:

3 gillningar

Vilken raketstart kvällen..:clap::rocket:

Äntligen går det att vara utomhus igen utan att frysa ihjäl. :beer::heart_eyes:

4 gillningar

Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig av den här blandningen. Visade sig vara riktigt god. Smakar som en bra engelsk cider.

1 gillning

Lokalproducerad Gin från Gamlestan Göteborg.
Fantastiskt fin och snart kommer man även kunna besöka deras destilleri/bar för cocktail och mat.

3 gillningar

Sedan blev det en Barbados Special med Coca-Cola skum. :partying_face:

5 gillningar

Blir nog utgång idag med dans.
Så kör en El Presidente.

2 gillningar

Favoriten

2 gillningar

Bakewell Tart

2 gillningar

Hur ofta händer det att du gör en drink och efter du smakat på den. Den här gör vi inte om.

1 gillning

Inte ofta!:joy:
Visst händer det att jag gör någon som inte faller mig i smaken men det mesta är ju drickbart.
Den här hade jag gjort en gång innan och visste att den var god.
På Diffords Guide kan man spara sina favoriter och betygsätta. Även lägga in vad man har i sitt barskåp och annat och sedan få upp alla cocktails man kan göra.

3 gillningar

Men ofta blir jag sugen på att göra något på en specifik dryck/flaska och går sedan in och kollar vad för recept man kan göra på den. Och har man då byggt upp ett rejält barskåp finns det mesta hemma. Om inte blir det en beställning.:sunglasses:

2 gillningar

French Blonde

2 gillningar