Vad dricker ni just nu?

Den där är fin. Är många år sen man drack en sån.

1 gillning

Det var ett tag sedan. Men äntligen dags för en föröl.

10 gillningar

Fick just besked om att de andra är försenade. Same procedure as the previous before beer..:sunglasses:

9 gillningar

Same procedure as every beer XMS :wink:

1 gillning

Något gott efter mAten.

3 gillningar

Vad är det där för något?

Fransk grappa. Denna lagrad.

1 gillning

Lagrad grappa är väldigt underskattat

SÅ är det, men om jag vill ha en magborstare är en olagrad bättre och vill jag ha en avec är rom eller konjak bättre så jag tycker att de faller lite mellan stolarna. Men tar hellre en lagrad Grappa/Marc än Calvados.

Jag har hört mycket både positivt och negativt om Calvados, men har aldrig provat det själv. Men jag gillar grappa och jag gillar whiskey och cognac, så jag tror att jag skulle gilla Calvados också. Måste nog prova vid tillfälle och bilda mig en egen uppfattning innan jag dömer ut det.

Det tycker jag du ska göra. Det är gott någon gång då och då. Men jag föredrar som jag skrev ovan, andra drycker. Men testa en och inte en av de billigaste då de (såklart) är för tråkiga.

Finns det olika varianter på det också alltså? Trodde ärligt talat mer det var som Jäger (alltså inte smakmässigt) men att det bara fanns typ en sort? Vad är skillnaden på de dyrare och de billigare varianterna?

Lagringen. Och dom finare är också dubbeldestilerade.

Du ska jämföra det med Konjak fast gjort på äpple. Kanske är en för enkel jämförelse, eller vad säger @Hakan_Ander?

Det här tycker jag är en rolig beskrivning: Cognac är destillerat vin, Whisky är destillerat öl och Calvados är destillerad cider

1 gillning

:finland::tumbler_glass:

4 gillningar

Kippis..:tumbler_glass:

1 gillning

Eissa päitaaa!

1 gillning

Testar en Albatross.

6 gillningar

Nåååååååååå ??? :grin:

En kraftfull och riktigt god 7 procentare. :joy: