Vad dricker ni just nu? (2022)

:ok_hand:t2:

9 gillningar

Den där Monkey Shoulder ser jag ofta som bas i dina drinkar :slight_smile:

Låter klart spännande. Som du säger, ett kul juldrink. Ett alternativ till Glöggen. Tänk starta en gläggfest med den där när folk kommer och sedan Glögg. Vad tror du?

1 gillning

Skulle passa perfekt.:+1:

Receptet är:
3cl Angostura
2cl Råg Whiskey
3cl Orgeat (mandelsockerlag)
2cl citronjuice

Ner med allt i en shaker och skaka länge. Tål att vattnas ur lite. Dubbelsila i önskat glas.

1 gillning

Fick bli ett smakprov, inte besviken! :grinning:
Sambon fick en skvätt med, för förkylningen, hon sitter här och spottar och fräser nu, starkt tydligen! :joy:

12 gillningar

Någons NEIPA , inte helt säker med den här menyn :laughing: medans jag försöker lösa data problem Långsam 3G med 3-abonnemang i Japan

6 gillningar

Typ världens minsta och dyraste ”vi-har-bara-en-storlek” cappuccino på Espresso House Väla.

5 gillningar

Poppels levererar som vanligt. :ok_hand:

10 gillningar

Smakar till kaffet. Cointreau är ingen favorit.

9 gillningar

Du har bara inte använt den på rätt sätt

1 gillning

Lokalt...

En 22-årig grabb som drar igång ett eget bryggeri. Spännande även om jag inte är mycket för vodka.

12 gillningar

Snygg bild.

1 gillning

Tack, det finns sämre fotografer att få komplimanger från :slight_smile:

1 gillning

Kul!
Men är det inte ett e för mycket i namnet?

1 gillning

Men det där är ingen vanlig Cointreau. Aldrig sett innan men den är blandad med Cognac.

1 gillning

Mambo Jim

11 gillningar

Det händer att xms kläder ut sig till @Hakan_Ander och ställer sig i baren..:sunglasses::sweat_smile:

7 gillningar

Det där är väl ingen drink? Har för mig att just du förklarade att det krävs minst 3 ingredienser för att kallas för drink :smiley:

1 gillning

Redbull, vodka och is. :rofl:

3 gillningar

Det är väl tre? Red Bull, Vodka och is, :stuck_out_tongue:

1 gillning