Vad dricker ni just nu? (2022)

De producerar även whisky på ön. Och träförpackningen tillverkades iaf innan av intagna på Fosieanstalten.

Islatte med vaniljsmak


4 gillningar

Ja den fick vi också prova såklart, bra grejer. Men det där med förpackningen var nytt eller så tog jag inte in allt helt enkelt under turen :sweat_smile:

1 gillning

Är det en speciell iskaffe pod du kör eller är det vanlig som du kör över is?

En vanlig över is, vanilj och kall mjölk

1 gillning

Från sajten:
image

Det är tomt på flera hyllor hos Systembolaget och även problem med hemleveranserna.

Flaskhalsen finns hos en och samma distributör som flera av systembolagets leverantörer använder. Det rör framförallt vin men också vissa spritsorter.

Problemet för distributören är både kapacitetsbrist – man har helt enkelt inte tillräckligt många medarbetare som kan plocka på lagret. Men också brist på transporter.

Enligt Sveriges Radio vet inte Systembolaget när det hela är löst men det kommer vara som värst nu runt midsommar. Däremot bör det gå att få tag på både nubbe och annan dricka till belåtenhet om man inte är så kräsen på exakt vilka varumärken man är ute efter.

 

4 gillningar

Var fullt i hyllorna på systemet här idag, så blev lite köp. Och en hemleverans bokad till onsdag nästa vecka så man slipper köa med pöbeln bland tomma hyllor. :joy:

Även här finns en rejäl hemleverans bokad till nästa vecka. Umgås med folk gör jag helst på eget initiativ..:sunglasses::sweat_smile:

Ska prova i kväll.

Jag var till frugans butik. Handlade i hennes kassa och vänder givetvis streckkoden mot mig så att etiketten kommer mot henne

Hon såg flaskan innan hon såg mig :slight_smile:

Sedan så vände hon sig mot sin kollega och sa "Titta här vad han köper:)"

Det var värt 40 kr - det får smaka hur det vill

10 gillningar

Great minds think alike.

1 gillning

Ska man på Brittisk ölfest måste man ju stanna till på vägen på en Brittisk pub och vätska upp lite..:sunglasses::beers:

6 gillningar

Så vackert att man fäller en tår.

1 gillning

Med en belgisk öl?:wink:

3 gillningar

Jag prioriterar alltid kvalitet framför tradition..:sweat_smile:

För övrigt trodde jag för en stund att jag var hemma hos dig..:joy:

1 gillning

10 gillningar


Inte speciellt god men när man behöver stilla sina nerver för att man ska på någon jobbgrej där man knappt känner någon. :sweat_smile:

13 gillningar

Apelsinjuice....

9 gillningar

Garanterat vodka i den :joy:

3 gillningar

:scream::scream::scream:

Tar det lugnt idag.

6 gillningar