Vad dricker ni just nu? (2023)

Håller det enkelt idag.

9 gillningar

Manhattan

5 gillningar

Så vidrigt att jag saknar ord :face_vomiting:

1 gillning

Det är ju öl så...:wink::sweat_smile::joy:

Bijou

5 gillningar

Inte förvånad.

Har för mig att jag och @xms67 hade en diskussion som utmynnade i att jag beslutade mig för att ge det ett nytt försök. Det blev definitivt sista chansen för denna dryck :smile:

1 gillning

Nä, Håkan detta är inte öl :smirk:

Jag dricker ingenting just nu men jag borde dricka något innan det blir för sent. I går åt jag och drack för sent och var tvungen att pinka 3 eller 4 gånger på natten! :angry:

Barely beer.

Kaffe blir det starkaste som slinker ner ikväll :coffee:

5 gillningar

Barley Wine är kungligt. Extremt fint i min bok. Man kan dock bara dricka en eller två. Helst på eftermiddagen under årets kalla månader. Gudomligt. Sedan kanske just den du @Erik drack inte är den bästa, det vet jag inte. Men generellt är det en underbar dryck. Tycker jag..:smiley:

1 gillning

Har faktiskt inte provat den, men läste om den. Jag får köpa en flaska vid nästa tillfälle och testa. :slight_smile:

1 gillning

Det kanske inte var tillräckligt kallt i dag :smile:

1 gillning

Exakt, så måste det vara..:grin:

Ska tillägga att en söndagskväll när familjen gått och lagt sig och det är helt tyst och stilla, då kan man också öppna en(1) flaska. Utöver den goda smaken kan man bli överraskad av vilken effekt procenten ändå har..:sunglasses:

2 gillningar

Jo, klagar inte på procenten. Som den smålänning jag är så var jag ju tvungen att tvinga ned den :grin:

3 gillningar

Jag har ingenting drickbart vid datorn. Risken är stor att man råkar slå till det och så kan hela datorn bli förstörd om man har otur! :angry:Om man har "tur" blir bara tangentbordet förstört.
/Maria

Köp pipmugg?

Hittade en öl i vinkällaren(matkällaren) som jag tror jag köpte inför förra julen. Måste drickas nu..:sunglasses:

9 gillningar