Vad dricker ni just nu? (2023)

Gott att dricka och fin bänkskiva. Materialet?
:blush:

1 gillning

Önskar att jag kunde skriva ngt fancy nu, men ack vad besviken du kommer bli… är en laminatskiva (valnöt) från Ikea

1 gillning

Laminat är banne mig bland det bästa man kan ha i ett kök. Jag jobbar med inredning och till en skola så propsade arkitekten på oljad ek som brickbana. Undra hur den såg ut efter pyttipanna och rödbetor. Fin struktur :blush:

1 gillning

Inredning och design har växt på mig. Är riktigt intressant att nörda ner sig i. Kan sitta länge och scrolla Pinterest mm för att få idéer men man blir blir ju aldrig färdig till ngt. Finns så otroligt mkt snyggt och olika stilar :heart_eyes:

2 gillningar

Här kommer en sista för ikväll

6 gillningar

Inredning måste få ta tid, inget förhastat. Rätt vad det är så kommer något rätt som håller över tid. En kund propsade på fane'r vilket kan vara fantastiskt i rätt miljö., ville inte ha laminat (plast). När Inredningen var på plats så tyckte kunden att det var skiftningar i strukturen. Ja så är det med levande material :slightly_smiling_face:

Ja men precis. Känns bara som att man kan spåna hur länge som helst, utan att ”våga” bestämma sig för ngt.

Som tex vårt vardagsrum idag är tråk-vitt med grå soffa och gardiner.

Vi ville göra ngt mörkt murrigt guld/silver matt färg, mörkt trä, klassiskt lyxigt…. 2v senare var vi inne på ljus beige/greige ljust/mörkt trä :joy:

Ej bestämt oss än

1 gillning

Elefantöl är väl ölen som definierar stark utan syfte. Annat än att bli full fortare. :grin:

1 gillning

Minns semester på 70-talet när vi skulle till tivoli. Farsan skulle alltid dricka elefant i Danmark, det var nog enda gången jag märkte att han druckit :smile:

1 gillning

Det var verkligen spridda skurar av preferenser :smile:

Vill minnas att dynamit kunde skilja sig en hel del i styrkan? ”Den er lumsk” har jag för mig att det stod i reklamen.

Edit: Ser att @RolexJocke redan kommenterat ”lumsk” :slightly_smiling_face:

1 gillning

Har Danmark fortfarande årgångsöl?

Mer än vad mitt minne klarar av. Vet bara att den ansågs starkare än Elephant.

På en sanslös Åbokryssning runt 1986/87 hade någon köpt med sig några flaskor Dynamit, eller om de köptes ombord. Där och då tog jag beslutet att aldrig dricka något jag inte gillar. Vet att jag blev lite häcklad av kompisarna för att jag inte ”klarade” Dynamit. Men beslutet var taget och så har jag levt. Om det finns något annat vill säga..:joy:

1 gillning

Dricker en sjöpung.



Eller en GT på sjöpung i alla fall. Efter en natt på akuten. En morgon på akuten. En förmiddag på akuten och sedan komma hem till stopp i diskmaskinen, då är man värd en GT. :yum:

7 gillningar

Hemma igen och dricker en mojito på balkongen. :dark_sunglasses:

5 gillningar

bild?

Ja bild!

Dagen för en GT

12 gillningar

En Berliner Pilsner.

8 gillningar

Ett riktigt bra lådvin, inte minst till grillat.

10 gillningar