Vad dricker ni just nu? (2021)

Hej på er

5 gillningar

Kaffe! Kanna nr 2. Renoverar en ”walk in closet”. Kaffe behövs. Spackla slipa och snart måla ;)…… sen montera massor med inredning

5 gillningar

Efter nyår börjar jag ett mammutjobb, renovering av huset. Det är byggt 1939 och moderniserades med badrum och elspis bla, 1966. Sedan dess är det bara tapeserat och bytt några golv. Då åker dotterns walkincloset ut.

Blir köket först och nytt avlopp till det, sedan uppgradera elcentralen till 2000-talet. I köket skall jag sätta tillbaka vedspisen som åkte ut 1966.

Kommer att gå mycket kaffe, kanske köpa hem en pall bönor.

6 gillningar


Alltså detta var något helt annat :ok_hand:t2::clinking_glasses: Magiskt gott

10 gillningar

Låter som ett hästjobb men attans intressant samtidigt! Önskar dig all lycka! Beställ ett par pallar fall i fall :wink:

1 gillning

Du får skapa en tråd för det projektet och lägga upp lite bilder framöver.

1 gillning

Får göra det, då kanske det blir färdigt också :smiley:

2 gillningar

Alltså, du måste berätta hur du kom på idén att köpa en Cava för en miljon eller något sådant. Jag utgår från att den är magisk, annars skulle de ju inte sälja en enda flaska utanför familjen(lite som när barnen säljer strumpor för klassen eller fotbollslaget…:sunglasses:)

3 gillningar

Det var faktiskt efter detta avsnittet i veckan av Nyhetsmorgon. Så skrev syrran om just den Cavan, men hon dog av priset. Så då överraskade jag henne med en flaska.

7 gillningar

Idag får frun blanda drinkar.:+1:t3:

10 gillningar

Spännande, inte utan att man blir lite sugen…:smiley:

1 gillning

Skål och gott nytt år alla :partying_face:

9 gillningar

Det var så gott! Sån skillnad emot flaskor för runt 100

Blev lite samma lika här :ok_hand:t2:

8 gillningar

Här blev det direkt importerad billig Cava :slightly_smiling_face:
Skål

6 gillningar

Jag har lite svårt att motivera mig för bubbel i den prisklassen. Men sugen är jag…:crazy_face:

3 gillningar

Däremot en trevlig Riesling till löjrommen :slightly_smiling_face:

8 gillningar

Vi lever bara en gång :wink:

2 gillningar

Bubbel har jag aldrig gillat oavsett pris, dricker det på bjudningar för syns skull. Inget jag köper.

3 gillningar

Riktigt bra bubbel tycker jag är gott. Sedan är det “festligt” också, vad nu festligt är? Dock tappar jag ofta intresset någon stans efter några glas. Inte som ett rött vin som kan följa mig hela kvällen och där jag kan fortsätt njuta av det glas för glas. Så på så sätt är jag inte så dyr i drift på bubbel…:sweat_smile:

2 gillningar