Vad dricker ni just nu? (2019–2020)

FI= Feministiskt Intiativ?

3 gillningar

Fucking Finland …

1 gillning

Rom och Cola som gäller här! Mest för att det inte finns något annat hemma. Iallafall inget under 40%, och jag är törstig :slight_smile:

Vilken Hernö skulle du ge till en nybörjare? Druckit mycket whisky men frågan är om jag någonsin smakat på Gin i sin finaste form, rent alltså. Är det den vanliga blåa som gäller?

Den vanliga blåa är fin. Men ren, skulle jag rekommendera den svarta (Navy Strength) eller in flames ikon no13. Har dock ej provat alla Hernö (old tom eller juniper) men den svarta är fin :wink:

1 gillning

Jäkla bra IPA i lägre prissegmentet (här i Norge.) Fyllig och fruktig smak. Bra krona och doft. 4/5 i betyg.
bild

Galet pris

Helt sjuk alkoholskatt, men man vänjer sig. Vi i Trondheim är sjukt ”heldige” (tursamma) att vi kan ta oss över gränsen på mindre än två timmar och köpa på oss. Dock är det limiterat på hur mycket vi får ta över gränsen. Det är lite tråkigt när man köper en öl runt 100 NOK och den inte är god. :joy: Ska ta mig en tur till Sverige i sommar och köpa på mig. :blush:

Hur mycket får man ta in?

Blev stoppad sist. Tur vi var två i bilen. :hugs: Men det är inga Hitler-snutar. De förstår om det är för personligt bruk och att man inte säljer vidare. Inte nog för att de beslagtar varorna som är över gränsen. Man får även saftig bot.

Ursäktar för off-topic på tidigare inlägg. Dricker denna nu. Avslutar helst kvällen med starkdryckerna. :slight_smile:

köpte några bira när jag var i Sverige senast… skön Tuborg känsla över denna.

2 gillningar

Nummer 6427.

20190704_212709

GT.

2 gillningar

It’s a classic!

1 gillning

when in doubt…GT

1 gillning

Deras lakrits är riktigt fin Göteborgs nya - lakrits

1 gillning

Jag riktigt höra göteborgarna uttala Lakrits…

Jag är förlovad med en gbgare.
Láckriz

Där jag är uppväxt skulle man säga laaakris

1 gillning